تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۹
کد خبر: ۳۵۵۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با استقبال مقامات وزارت امور خارجه پاکستان؛

وزیر صمت برای شرکت در اجلاس شانگهای وارد اسلام‌آباد شد

وزیر صمت برای شرکت در اجلاس شانگهای وارد اسلام‌آباد شد
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای و دیدار با مقامات پاکستانی دقایقی پیش وارد اسلام‌آباد شد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» وزیر صمت و اعضای هیات همراه در بدو ورود در پایگاه هوایی نورخان از سوی مقامات وزارت امور خارجه پاکستان و همچنین رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفتند.

رئیس هیات کشورمان قرار است فردا در بیست‌وسومین نشست روسای دولت‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی کند.

وی همچنین در حاشیه این رویداد مهم منطقه‌ای با محمد شهباز شریف نخست وزیر و جام کمال خان وزیر بازرگانی پاکستان نیز دیدار‌های دوجانبه انجام خواهد داد. 

جمهوری اسلامی ایران در کنار ۹ کشور دیگر شامل روسیه، چین، هند، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و بلاروس عضو دائم این سازمان هستند.

ایران در جریان بیست‌وسومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در «دهلی‌نو» به شکل رسمی به عنوان نهمین عضو اصلی این سازمان مهم منطقه‌ای پذیرفته و معرفی شد.

سازمان همکاری شانگهای (Shanghai Cooperation Organization: SCO) در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرارکردن موازنه قدرت در برابر نفوذ آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نام شانگهای ۵ پایه‌گذاری شد و بعد از پیوستن ازبکستان به آن، سازمان همکاری شانگهای نام گرفت. این سازمان در ۱۵ ژوئن ۲۰۰۱ میلادی و دفتر مرکزی آن در چین تاسیس شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین