تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۵۵۷۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مدیرعامل تویوتا: تمرکز بر تولید خودرو‌های برقی میلیون‌ها شغل را نابود می‌کند

مدیرعامل تویوتا: تمرکز بر تولید خودرو‌های برقی میلیون‌ها شغل را نابود می‌کند
‌می‌متالز - تویودا ادعا کرده است که تمرکز صرف بر تولید خودرو‌های برقی باعث بیکاری ۵.۵ میلیون نفر شاغل صنعت خودرو ژاپن خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، تویوتا برخلاف بسیاری از خودروسازان جهان، علاقه چندانی به تولید خودرو‌های برقی نشان نداده است. این بی‌علاقگی ریشه در تفکرات «آکیو تویودا»، مدیرعامل این شرکت، دارد. تویودا در جدیدترین اظهارنظر خود، ادعا کرده تمرکز صرف بر تولید خودرو‌های برقی ۵.۵ میلیون نفر شاغل در صنعت خودرو ژاپن را بیکار خواهد کرد.

تویودا درباره عواقب قابل‌توجه تمرکز صرف بر توسعه خودرو‌های برقی برای صنعت خودرو ژاپن هشدار داد و از توسعه خودرو‌های بنزینی حمایت کرد وی گفت شرکت تحت تسلط او در آینده نزدیک کامل برقی نخواهد شد.

تویوتا طی چند سال گذشته محتاط عمل کرده است. این شرکت تمایل دارد مدتی جایی میان سوخت‌های جایگزین، خودرو‌های هیبریدی و توسعه خودرو‌های برقی قرار گیرد. تویودا فشار دولت‌ها بر تولیدکنندگان برای ممنوعیت تولید خودرو‌های درون‌سوز را ناشی از کوته‌فکری می‌داند.

رئیس تویوتا پیش‌بینی کرده اگر در آینده فقط خودرو‌های برقی تولید شوند، میلیون‌ها شاغل در بخش خودرو بیکار خواهند شد. این بیکاری افرادی را که در حوزه خودرو‌های درون‌سوز فعالیت می‌کنند، تهدید می‌کند. او این اظهارات را در جریان رویدادی در دانشگاه ناگویا در مرکز ژاپن، در مراسم رونمایی از مجسمه نیم‌تنه پدرش «شویچیرو تویودا» بیان کرد.

تهدید تولید خودرو‌های برقی برای ۵.۵ میلیون شاغل صنعت خودرو ژاپن

صنعت خودروسازی ژاپن حدود ۵.۵ میلیون نفر شاغل دارد. بسیاری از این افراد مدتی طولانی در حوزه تولید موتور‌های درون‌سوز فعال بوده‌اند. در‌صورتی‌که فقط وسایل نقلیه الکتریکی تولید شوند، این مشاغل از بین خواهد رفت. علاوه‌بر تولید‌کنندگان موتور‌های درون‌سوز، تأمین‌کنندگان قطعات یدکی و لوازم نیز در معرض خطر ازدست‌دادن شغل خود هستند. تویودا در پایان سخنان خود، تأکید کرد که تولید خودرو‌های بنزینی را ترجیح می‌دهد.

تولید خودرو‌های برقی

تویودا در بخشی از سخنانش ادعا کرد اگر تمامی خودرو‌های کشور برقی شوند، برق ژاپن در تابستان سال آینده تمام خواهد شد. تویودا از مسیری متعادل‌تر به‌سمت حذف کربن حمایت می‌کند. این مسیر شامل عرضه خودرو‌های هیبریدی و موتور‌های احتراق داخلی پاک‌تر می‌شود.

باوجود مخالفت‌ها، تویوتا اکنون از مزایای کاهش فروش خودرو‌های برقی سود می‌برد. خودروسازان دیگری همچون فورد، جنرال موتورز و ولوو طی ماه‌های اخیر استراتژی خود برای تبدیل شدن به برندی تمام‌برقی را بازبینی کرده‌اند. در سوی دیگر، تویوتا به لطف عرضه انبوه محصولات هیبریدی، فروش قابل‌توجهی در سراسر جهان تجربه می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده