تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۷۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آرامش به بازار خریدوفروش مسکن از طریق سامانه خودنویس بازگشت

آرامش به بازار خریدوفروش مسکن از طریق سامانه خودنویس بازگشت
‌می‌متالز - کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: سامانه خودنویس زمینه را برای بهبود و ایجاد آرامش در بازار مسکن فراهم کرده که این اقدام ثبات قیمتی به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، سامانه خودنویس یکی از مهم‌ترین گام‌ها دولت در بهبود و تقویت بازار مسکن است که از سال گذشته راه‌اندازی شده و همین امر خود باعث شده که آرامش به این بازار بازگردد.

طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی تاکنون بیش از هزار و۸۰۰ قرارداد خرید و فروش در این حوزه ثبت شده که این آمار حاکی از رونق در این بخش است.

محسنیان کارشناس مسکن با بیان اینکه با بیان اینکه در این سامانه راه‌اندازی شد تا مردم را از مراجعه به بنگاه‌های مشاوره املاک بی‌نیاز کند گفت: این سامانه کمک می‌کند تا مالک و خریدار بدون نیاز به مشاور، قرارداد مسکن خود را تنظیم کنند و حتی کد رهگیری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان راه‌اندازی سامانه خودنویس از سوی دولت به عنوان موازی کاری با مشاوران املاک نبوده است گفت: این سامانه در جهت بهبود بازار مسکن بوده و با اجرای آن بخش عمده‌ای از نیاز‌های بازار تامین و دلالان و سوداگران حذف شده‌اند.

کارشناس مسکن تصریح کرد: دولت نیز به قانون جهش تولید مسکن استناد می‌کند و می‌گوید که بر اساس قانون، باید سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شد تا تنظیم قرارداد اجاره مسکن را ساده‌تر کند.

محسنیان اظهار کرد: حضور سوداگران در بازار مسکن به قدری زیاد شده بود که چاره دیگری برای دولت باقی نماند، جز اینکه با راه‌اندازی این سامانه، واسطه‌ها را کنار بزند و انحصاری که در طی این سال ها، مشاوران املاک ایجاد کرده‌اند را بشکند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که این وضعیت در نهایت به نفع مستاجران و خریداران مسکن تمام شده و با تکمیل و تقویت این سامانه شاهد بازگشت آرامش و در نهایت ایجاد ثبات قیمتی در این بخش خواهیم بود که کمک بسیار زیادی به این حوزه خواهد کرد.

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن بیان کرد: کاهش شکایات مستاجران و خریداران مسکن و همچنین کاهش پرونده‌های حقوقی در این بازار از جمله مهم‌ترین مزیت این سامانه بوده است که در نهایت توانسته است نقش بسیار موثری را در کاهش نگرانی‌های متقاضیان فراهم کند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از طریق سامانه خودنویس ما شاهد رعایت کامل سقف اجاره مسکن هستیم که این امر خود باعث شده قانون جهش تولید مسکن کامل رعایت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده