تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۵۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / دلار در منطقه تعادلی بالانس شد

پیش بینی قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / دلار در منطقه تعادلی بالانس شد
‌می‌متالز - قیمت دلار در شروع معاملات اولین روز هفته با کاهش ۲۰۰ تومانی در کانال سوم از کریدور ششم معامله شد. این اسکناس در روز شنبه نوسانات افزایشی را نیز با وجود برخی تنش‌های منطقه‌ای تجربه کرد؛ اما کارشناسان اقتصادی محدوده فعلی را منطقه تعادلی قیمت دلار می‌دانند و معتقدند در مقطع حساس فعلی تلاش بازارساز قیمت را پایین نگه داشته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت دلار روز شنبه با نوسان کاهشی ۲۰۰ تومانی از کانال چهارم کریدور ششم فاصله گرفت و کاهش محدودی داشت. اسکناس دلار در اولین روز هفته در نیمه بالایی کانال سوم از کریدور ششم به کار خود پایان داد.

معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند سایه بازارساز بر سر دلار باعث شده قیمت این اسکناس در محدود فعلی محصور شود. معامله‌گران ارز می‌گویند فعلا بازار راکد است و فعالان ارز نقش سیاست‌گذار را در این رکود، اساسی می‌دانند.

آنها نگران‌اند در صورت وارد شدن شوک جدید خبری فنر فشرده قیمت دلار رها شود و سقف قبلی را که کانال هفتم کریدور ششم است فتح کند.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند ثبات قیمت دلار در صورتی که این اسکناس در روند طبیعی خود حرکت کند خوب است، اما زمانی که به واسطه عملکرد سیاست‌گذار قیمت‌ها به صورت دستوری کنترل شود و از ارزش واقعی با توجه به تورم عقب بماند معلوم نیست در قدم بعدی این اسکناس چه مسیری در پیش خواهد گرفت. آنها تا نیمه‌های آبان و برگزاری انتخابات آمریکا تثبیت قیمت دلار را محتمل می‌دانند.

تتر ۶۴ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز شنبه ۱۸ مهر با رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد و نسبت به روز پنجشنبه تغییر قیمت پیدا نکرد. باید اشاره کرد درهم در شروع به کار بازار‌ها با رقم ۱۷ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد و با انتشار اخبار مربوط به حمله حزب الله به دفتر نتانیاهو افزایش ۴۰ تومانی داشت. قیمت تتر متاثر از اخبار مربوط به تنش در منطقه خاورمیانه در روند افزایشی قرار گرفت و با رشد ۵۰۰ تومانی به کانال ۶۴ هزار تومانی ورود کرد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۳ هزار و ۴۱۰ تومانی معامله شد و رشد ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۹ هزار و ۲۱۰ تومانی ایستاد و کاهش ۵۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۲۴۲ تومانی عرضه شد و رشد نزدیک به ۵۰ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۵۴۳ تومانی عرضه شد و نزدیک ۱۳۸ تومان افزایش پیدا کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین