تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۶۰۳۱
ایری:

ابعاد نرخ‌گذاری بلیت هواپیما در کمیته تخصصی کمیسیون عمران بررسی می‌شود

ابعاد نرخ‌گذاری بلیت هواپیما در کمیته تخصصی کمیسیون عمران بررسی می‌شود
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، مقرر شد موضوع به‌صورت دقیق‌تر در کمیته تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره نشست امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی و دیگر دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشور برگزار شد، مسائل مختلف مربوط به حمل‌ونقل هوایی و چالش‌های قیمت‌گذاری بلیت هواپیما از زوایای مختلف بررسی شد.

ایری تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما با کیفیت خدمات ارائه‌شده و درآمد مردم همخوانی ندارد و ادامه این روند گرانی‌ها باعث نارضایتی گسترده میان مردم شده است. افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از بهره‌وری پایین شرکت‌های هواپیمایی، محدودیت منابع درآمدی و تنوع کم در این حوزه است.

وی همچنین افزود: در این نشست، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی به بررسی وضعیت شرکت‌های هواپیمایی، چالش‌های موجود و هزینه‌های نگهداری هواپیما‌ها پرداخت و اظهار داشت که نرخ فعلی بلیت برای تأمین و نگهداری شرکت‌ها کافی نیست و آنها با شرایط بسیار سختی مواجه هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح کردند. در نهایت مقرر شد موضوع به‌صورت دقیق‌تر در کمیته تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین