تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۵۶۰۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اختلاف ۲ وزیر برسر عرضه خودرو در بورس

اختلاف ۲ وزیر برسر عرضه خودرو در بورس
‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس بر ضرورت حفظ نرخ مالیات شرکت‌های بورسی، مذاکرات عرضه خودرو در بورس کالا و رعایت نرخ سود بانکی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس که عصر دیروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به فشار‌های سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد شرکت‌ها از ۲۰ به ۲۵ درصد گفت: با این پیشنهاد مخالفت و بر ضرورت حفظ نرخ مالیات فعلی شرکت‌های بورسی تاکید شد. درخواست‌هایی نیز برای حذف معافیت افزایش سرمایه از محل سود انباشته مطرح، اما بر لزوم حفظ این معافیت برای حمایت از شرکت‌ها تاکید شد.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند اختلاف نرخ ارز نیمایی و آزاد و محدودیت‌های انرژی و صادراتی از جمله چالش‌هایی است که عملکرد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. پیشنهاد شد این مسائل در ستاد اقتصادی دولت مطرح تا با اتخاذ تصمیمات مناسب از بازار سرمایه حمایت شود.

این مقام مسوول در باره موضوع عرضه خودرو در بورس کالا نیز توضیح داد: در این خصوص اختلاف نظر‌هایی بین نهاد‌های مختلف وجود دارد. در حالی شورا بر این باور است عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به شفافیت و بهبود عملکرد بازار کمک کند که برخی مقامات دولتی از جمله وزیر صنعت با این موضوع مخالفت کردند. مقرر شده مذاکراتی جدی در این خصوص بین وزیر اقتصاد و صنعت انجام شود.

همتی با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: از معاون بانک مرکزی درخواست شد برخورد جدی با بانک‌هایی که به این مصوبه عمل نمی‌کنند، داشته باشد که مقرر شد جلسه هیات انتظامی بانک مرکزی روز بعد برگزار و ۴ بانک متخلف مورد بررسی قرار گیرند. در بخش دیگری از جلسه موضوع سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده