تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۶۰۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چهار بسته سرمایه‌گذاری معادن هرمزگان آماده واگذاری به متقاضیان است

چهار بسته سرمایه‌گذاری معادن هرمزگان آماده واگذاری به متقاضیان است
‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: چهار بسته سرمایه‌گذاری معادن استان در قالب مزایده عمومی آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم سعدینی روز دوشنبه اظهار کرد: این بسته‌های سرمایه‌گذاری شامل کرومیت رودان، آهن بندرلنگه، آهن بندرعباس و بسته سرمایه‌گذاری سنگ گچ هیرو است.

وی ادامه داد: بسته سرمایه‌گذاری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس https://setadiran.ir/setad/cms به تفکیک بارگذاری شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد، لیست و نقشه معادن موضوع مزایده به این سامانه مراجعه کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان توضیح داد: معادن یادشده مربوط به شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه و رودان است.

سعدینی ضمن تاکید به متقاضیان برای مطالعه دقیق شرایط عمومی و اختصاصی مزایده بسته ها، اضافه کرد: حداقل امتیاز توان فنی و مالی برای شرکت در فراخوان فوق ۲۵۰ امتیاز است.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت اسناد مزایده از ۲۰ آبان تا حداکثر ۱۱ آذرماه امسال باید پیشنهاد قیمت خود را ارائه کرده و برای اطلاع از وضعیت برنده بودن نیز در زمان ۱۷ آذرماه به سامانه یادشده مراجعه کنند.

بنابر گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، استان هرمزگان در حال حاضر به عنوان یکی از استان‌های معدنی کشور شناخته شده است که این مهم با تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر با رویکرد انجام اکتشافات کلان مقیاس ناحیه‌ای و در نهایت بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های تخصصی محقق شده است.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده