تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۵۸۰۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون بازاریابی و فروش سایپا اعلام کرد؛

عرضه خودرو در بورس در گذشته، بیشترین زیان را به مصرف‌کننده واقعی وارد کرد

عرضه خودرو در بورس در گذشته، بیشترین زیان را به مصرف‌کننده واقعی وارد کرد
‌می‌متالز - معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: با عرضه خودرو در بورس در دوره گذشته، بیشترین زیان برای مصرف‌کننده واقعی ایجاد شد چرا که به یکباره فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش حدود ۵۵ درصدی را تجربه کرد،

به گزارش می‌متالز، «مهدی آقاطاهریان» معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می‌پذیرد و در هیج جای جهان عرضه خودرو از طریق بورس انجام نمی‌شود.

وی افزود: با عرضه خودرو در بورس در دوره گذشته، بیشترین زیان برای مصرف‌کننده واقعی ایجاد شد چرا که به یکباره فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش حدود ۵۵ درصدی را تجربه کرد، در صورتی که اگر این افزایش قیمت با همین تیراژ فعلی خودروساز‌ها در دو نوبت به خودروساز‌های داخلی داده می‌شد نه زیان انباشته‌ای بوجود می‌آمد نه مصرف‌کننده واقعی دچار سختی در خرید می‌شد.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه بروزرسانی قیمت خودرو، همچون رستم فرض شده و از عنوان آن واهمه داریم، افزود: این درحالی است که شرایط قیمت‌گذاری در قانون به صراحت آمده است و می‌بایست مطابق صورت‌های مالی شش ماهه به خودروسازان تعدیل قیمت داده شود.

وی ادامه داد: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار است که در رده خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان این اتفاق در حال انجام است و در این رده قیمتی، شرکت‌ها مجبور به عرضه خودرو به صورت اقساطی هستند.

آقاطاهریان اضافه کرد: تصمیمات در حوزه تنظیم بازار خودرو می‌بایست با نظرات کارشناسی و همفکری تمامی خودروساز‌های داخلی اتخاذ شود و تاکنون قرعه‌کشی و اولویت‌بندی به هیچ عنوان نتوانسته مشکل تنظیم بازار را حل کند چرا که به این روش به بازار این پیام داده می‌شود که تا دو سال آینده عرضه‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: تنها راه حل این موضوع، افزایش تیراژ و عرضه متناوب و حذف واسطه‌ها است که راهکار آن موجود است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، در پایان از همه دلسوزان صنعت خودرو درخواست کرد اجازه ندهند تصمیمات غیرکارشناسی باعث بروز خسارت‌های بیشتر به صنعت خودروسازی شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده