به گزارش میمتالز، در یک ماهی که گذشت شرکت فولاد آلیاژی ایران بالغ بر ۵۱ هزار و ۹۱۳ تن محصول تولید کرد. «فولاژ» در مهرماه سال جاری موفق به فروش ۵۳ هزار و ۵۵۸ تن از محصولات تولیدی خود شد. مقدار تولید این شرکت در مقایسه با ماه گذشته ۲۹ درصد و فروش این شرکت فولادی نسبت به ماه گذشته ۳۳ درصد رشد داشته و در مقایسه با مهرماه سال ۱۴۰۲ متوجه خواهیم شد که تولید و فروش فولاژ، با ۲۱ و ۱۳ درصد افزایش همراه شده است.
شرکت فولاد آلیاژی از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۳ (دوره ۷ ماهه) حدود ۲۸۶ هزار و ۸۸۹ تن تولید تجمیعی ثبت کرده که موفق به فروش ۲۸۱ هزار و ۲۵۴ تن از محصولات خود شد.
شرکت فولاد آلیاژی در هفتمین ماه سال ۱۴۰۳، از فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخل و خارج از کشور مبلغی بالغ بر یک هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان درآمد محقق ساخت. این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با رشد ۳۰ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۲۸ درصدی همراه شد.
درآمدی که توسط فولاژ در این دوره ماهیانه کسب شد، بیانگر بیشتر بودن این مبلغ از میانگین درآمد ماهانه سال جاری و سال گذشته بوده است؛ درآمد یکماهه این شرکت فولادی ۴۳۳ میلیارد تومان بالاتر از میانگین درآمد ماهانه سال ۱۴۰۳ ثبت شد.
درآمد تجمیعی شرکت فولاد آلیاژی از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال جاری برابر با ۱۰ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است. شایان ذکر است که درآمد تجمیعی فولاژ در این دوره ۷ ماهه، تقریبا برابر با ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ بوده است.
بیشترین درآمدزایی که شرکت فولاد آلیاژی از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد مربوط به «محصول نهایی» با یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بود، درآمدی که فولاژ از فروش این محصول در مهرماه سال جاری به دست آورد برابر با ۶۷ درصد از کیک درآمدی ماهانه بوده است.
پس از «محصول نهایی» بیشترین درآمدزایی را برای فولاژ «محصول میانی» به خود اختصاص داده، درآمدی که از فروش این محصول عاید شرکت شد برابر با ۳۹۳ میلیارد تومان بود.
بیشترین نرخ فروش را در بین محصولات فولاد آلیاژی «محصول نهایی» با مبلغی بالغبر ۴۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان در ازای هر تن ثبت کرده است.
در نتیجه، در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، فولاد آلیاژی ایران با افزایش فروش و بهرهوری، ارتقای کیفیت محصولات، و بهینهسازی مصرف انرژی، عملکرد چشمگیری داشته است. رشد فروش و صادرات این شرکت به بازارهای بینالمللی، همراه با کاهش هزینهها و بهبود کیفیت، جایگاه آن را در صنعت فولاد تقویت کرده است. سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه نیز منجر به تولید محصولات آلیاژی با قابلیتهای خاص و رقابتی شده است. این موفقیتها به سودآوری قابل قبول و عملکرد مالی مثبت شرکت کمک کرده و چشمانداز روشنی را برای ادامه رشد آن نشان میدهد.