به گزارش میمتالز، «هومن قلمبر» با اشاره به نتایج نظرسنجی انجام شده از فعالان بازار سرمایه درباره روشهای نوین آموزشی تاکید کرد: سرمایهگذاری در فناوریهای آموزشی پیشرفته و ایجاد تجربههای یادگیری ترکیبی به بهرهوری بیشتر و جذب بهتر مخاطبان متنوع منجر میشود.
او گفت: بر اساس یافتههای مرکز افکارسنجی شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، ۲۸.۹ درصد از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که برگزاری کارگاهها و کلاسهای حضوری مؤثرترین روش آموزش بوده و بهترین بازده را دارد.
قلمبر افزود: از نظر ۲۲ درصد فعالان بازار سرمایه «کارگاههای تعاملی» و از نگاه ۱۸.۲ درصد آنها «محتوای آفلاین همراه با جلسات پرسش و پاسخ حضوری و آنلاین» بهترین روش آموزش است و ۱۶.۴ درصد برگزاری دورهها بهصورت آنلاین و ۱۴.۵ درصد نیز استفاده از محتوای آفلاینِ از پیش ضبط شده را ترجیح میدهند.
مدیر توسعه و نوآوری شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، توضیح داد: این نتایج نشانگر ترجیحات متنوع در میان شرکتکنندگان در بازار سرمایه است که میتواند بهدلیل نیازهای آموزشی و یادگیری متفاوت آنها باشد و در حالی که کلاسهای حضوری هنوز بهعنوان روش برتر دیده میشود، ترکیب خلاقانه روشهای آنلاین، تعاملی، و محتوای ضبط شده میتواند طیف گستردهتری از نیازها را پوشش دهد.
او گفت: سرمایهگذاری در فناوریهای آموزشی پیشرفته و ایجاد تجربههای یادگیری ترکیبی، بهخصوص در دورهای که انعطافپذیری و دسترسی به منابع آموزشی متعدد اهمیت بیشتری یافته، بهرهوری بیشتر و جذب بهتر مخاطبان متنوع را در پی خواهد داشت.
۱۵.۶ پاسخگویان به نظرسنجی انجام شده توسط شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۴ را فعالان کارگزاریها، ۱۳ درصدشان را ارکان بازار سرمایه، ۹.۱ درصد آنها را کارکنان شرکتهای سرمایهگذاری و ۸.۴ درصدشان را فعالان تأمین سرمایه تشکیل میدهد.
همچنین ۷.۸ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی سبدگردانان، ۶.۵ درصدشان کارکنان پردازش اطلاعات، ۴.۵ درصد آنها ناشر، ۳.۲ درصدشان شاغل در هلدینگها و ۱.۳ درصد از فعالان صندوقهای سرمایهگذاری بودند و ۲۶ درصد دیگر نیز در سایر حوزهها فعال هستند که از میان آنها، ۳۷.۷ درصدشان بیش از ۶ سال سابقه کار دارند.