تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۶۱۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت؛

بیمه مرکزی تمایلی به دخالت در مسائل داخلی شرکت‌های بیمه ندارد

بیمه مرکزی تمایلی به دخالت در مسائل داخلی شرکت‌های بیمه ندارد
‌می‌متالز - رییس بیمه مرکزی ایران خواستار مواجهه ایجابی با پدیده‌های جدید مانند فروش آنلاین بیمه شد و گفت باید یاد بگیریم که برای حل مشکلات بجای تمرکز بر برخورد‌های سلبی به روش‌های ایجابی روی بیاوریم.

به گزارش می‌متالز، پرویز خوشکلام خسروشاهی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در نشست هم‌اندیشی با انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه ایران اظهار داشت که سندیکای بیمه‌گران ایران به همراه تمامی ذینفعان، طرح عملیاتی خود را برای مدیریت چالش‌های موجود بین روش‌های متعارف و نوظهور فروش محصولات بیمه‌ای به بیمه مرکزی ارائه خواهد کرد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، در سال‌های گذشته، بیش از ۳۰درصد از نمایندگان بیمه به دلیل عدم تطابق قوانین با شرایط جدید بازار، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. وی تصریح کرد که تا اصلاح این آئین‌نامه‌ها، نهاد ناظر اجرای آئین‌نامه‌های موجود را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که بیمه مرکزی تمایلی به دخالت در مسائل داخلی شرکت‌های بیمه ندارد و آماده است تا موضوعاتی مانند کم و کیف کارمزد شبکه فروش را که بر اساس برآیند نظرات شرکت‌های بیمه و بازیگران شبکه فروش تعیین می‌شود، در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دهد. این رویکرد نشان‌دهنده توجه ویژه بیمه مرکزی به نظرات فعالان صنعت بیمه و تعامل سازنده با آنهاست.

خسروشاهی در ادامه از دبیر کل و رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران و هیات رئیسه آن خواست تا با رعایت شش اصل بنیادین شامل حفاظت از منافع بیمه‌گذار، عدم محدود کردن توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، عدم افزایش هزینه‌های بیمه‌گری، افزایش شفافیت، عدم ایجاد تبعیض و تقویت رقابت سالم در عرضه فعالیت انواع واسطه‌های بیمه‌ای، طرح عملیاتی خود را جهت رفع چالش‌های موجود در بازار ثانویه بیمه به بیمه مرکزی ارائه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بیمه مرکزی نیز در حال تهیه طرح مشابهی است که می‌توان آن را به‌صورت موازی یا همزمان با طرح سندیکا پیش برد. رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به این نکته که هر نوآوری و استقرار تکنولوژی‌های نوین در صنایع معمولاً به بی‌ثباتی و به هم ریختن معادلات پیشین منتهی می‌شود، بر لزوم برخورد مثبت با پدیده‌های جدید مانند فروش آنلاین بیمه تاکید کرد.

خسروشاهی در خاتمه سخنان خود بیان کرد: باید یاد بگیریم که برای حل مشکلات، به جای تمرکز بر برخورد‌های سلبی، از روش‌های ایجابی استفاده کنیم، زیرا نتایج سازنده و پایدارتری به همراه خواهد داشت.

در این نشست، نمایندگان شبکه فروش بیمه ایران نیز بر اهمیت حفظ آرامش بازار تولید و خدمات تأکید کردند و مطرح کردند که تقویت شبکه فروش یکی از الزامات اساسی برای این امر است. آنها در خصوص موضوعاتی مانند ضرورت پایبندی شبکه فروش به قواعد و قوانین بالادستی، حمایت نهاد ناظر و صنعت بیمه از کارگزاری‌ها و نمایندگان شرکت‌های بیمه، برخورد با نقض مقررات از سوی پلتفرم‌های آنلاین و اهمیت هزینه و فایده در بنگاه‌های اقتصادی بیمه‌ای نظرات خود را بیان کردند.

این نشست نشان‌دهنده عزم جدی مسوولان صنعت بیمه برای همفکری و همکاری با ذینفعان مختلف جهت بهبود وضعیت بازار و رفع چالش‌ها می‌باشد. انتظار می‌رود با تلاش مشترک تمام ذی‌نفعان، تحولی مثبت در بازار بیمه کشور رخ دهد که منجر به افزایش رضایت مشتریان و توسعه پایدار این صنعت گردد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده