
به گزارش میمتالز، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت چهاردهم، روز یکشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۴ در همایش سراسری روابطعمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط عمومی یک نهاد اجتماعی است، نه یک کارمند ساده یا صدای بلندگوی سازمان. اگر امر اجتماعی را درک نکنیم، نمیتوانیم از روابط عمومی انتظار تحول داشته باشیم.
وی با ذکر این نکته که روابطعمومیها در دنیا به عنوان پیشران اجتماعیسازی عملکرد سازمانها شناخته میشوند، افزود: نمیتوان انتظار اقناع عمومی داشت وقتی که روابط عمومی صرفاً در روز افتتاح پروژهها حضور مییابد و از فرآیند تصمیمسازی حذف شده است. کار روابط عمومی فقط اطلاعرسانی نیست؛ اقناع، همراهی و مشارکت اجتماعی، از وظایف اصلی آنهاست.
سخنگوی دولت با اشاره به تجربههای جهانی و شاخصهای بینالمللی تاکید کرد: در دنیا وقتی از روابط عمومی مؤثر صحبت میشود، از مفهومی به نام Effective Public Relations یاد میشود که دارای شاخصهای کیفی است. این امر زمانی تحقق پیدا میکند که روابطعمومیها از ابتدا در برنامهریزی، سیاستگزاری و تحلیل اجتماعی دخیل باشند.
وی با بیان اینکه تغییر در رویکردها دشوار، اما اجتنابناپذیر است، ادامه داد: اگر واقعاً میخواهیم روابطعمومیها نقش تحولآفرین ایفا کنند، باید از ابتدا برای آنها نقش راهبردی تعریف کنیم، ابزار بدهیم، اختیار بدهیم و از آنها پاسخ بخواهیم.
مهاجرانی، با اشاره به نقش روابطعمومیها در فضای رسانهای امروز که به شدت متکثر و گوناگون است، تأکید کرد: در چنین فضایی، روابط عمومی بدون ابزار، بدون سیاست رسانهای و بدون حمایت، قادر به اثرگذاری نیست. باید نگاهمان را نسبت به روابط عمومی نو کنیم.
وی با اشاره به روزهای پرافتخار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این ایام به ما یادآوری میکنند که چه هزینههایی برای حفظ عزت و خاک این کشور پرداخت شده است.
سخنگوی دولت، همچنین گفت: امروز نیز روابطعمومیها میتوانند همان خط مقدم باشند؛ اما نه با شعار، بلکه با درک، اقدام و همراهی واقعی با مردم.
منبع: شاتانیوز