تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۷۷۶۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

جهش ۱۲۶ درصدی درآمد فروش سایپا در اردیبهشت‌ماه

جهش ۱۲۶ درصدی درآمد فروش سایپا در اردیبهشت‌ماه
‌می‌متالز - سایپا در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت ۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان درآمد از محل فروش داخلی شد که بخش عمده آن مربوط به عرضه ۱۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه از خانواده ۲۰۰ X شامل مدل‌های کوئیک، تیبا و ساینا بوده است.

به گزارش می‌متالز، سایپا با نماد معاملاتی «خساپا» در بورس اوراق بهادار تهران، در گزارش عملکرد ماهانه منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴، از رشد قابل‌توجه درآمد فروش خود خبر داد. بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از فروش محصولات داخلی و صادراتی این شرکت به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد فروش داخلی

سایپا در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت ۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان درآمد از محل فروش داخلی شد که بخش عمده آن مربوط به عرضه ۱۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه از خانواده ۲۰۰X شامل مدل‌های کوئیک، تیبا و ساینا بوده است. این گروه از محصولات، در مجموع درآمدی بالغ بر ۳ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان را برای شرکت به همراه داشته‌اند.

در کنار آن، خودروی شاهین نیز با فروش ۲ هزار و ۳۶۶ دستگاه، درآمد ۱ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است که حاکی از استقبال مشتریان از این محصول با طراحی مدرن‌تر و امکانات به‌روز است.

از سوی دیگر، وانت ۱۵۱ با فروش ۳ هزار و ۲۲۵ دستگاه و کسب ۱ هزار و ۱۴ میلیارد تومان درآمد، نقش مهمی در تقویت فروش در بخش خودرو‌های تجاری ایفا کرده است. همچنین، محصولات خانواده چانگان و تویوتا نیز سهمی در فروش داخلی داشته‌اند؛ هرچند همچنان تمرکز اصلی درآمدی سایپا بر خودرو‌های اقتصادی باقی مانده است.

فروش صادراتی

در بخش صادرات نیز سایپا از فروش محصولات SKD و CBU درآمدی معادل ۸۶ میلیارد تومان به دست آورده است. گرچه این رقم در مقایسه با فروش داخلی سهم کمتری دارد، اما نشانه‌ای از تلاش سایپا برای ورود و گسترش حضور در بازار‌های بین‌المللی تلقی می‌شود.

عملکرد سالانه

بر اساس گزارش عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته، درآمد سالانه سایپا به ۱۰۹ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۲۵.۹ درصدی را تجربه کرده است. این بهبود عملکرد، نتیجه ارتقاء فرآیند‌های تولید و فروش در این خودروساز بزرگ داخلی ارزیابی می‌شود.

عملکرد سایپا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ نشان‌دهنده حفظ جایگاه این شرکت در بازار داخلی و آغاز گام‌های اولیه در مسیر توسعه صادرات است. با این حال، برای تثبیت این روند صعودی و افزایش رقابت‌پذیری در آینده، تمرکز بر تنوع محصولات، ارتقاء کیفیت و گسترش بازار‌های هدف صادراتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده