تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۸۰۵۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آیا خودرو‌های اقتصادی می‌توانند به صنعت خودروسازی ایران کمک کنند؟

آیا خودرو‌های اقتصادی می‌توانند به صنعت خودروسازی ایران کمک کنند؟
‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی درمورد این نوع خودرو‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درمورد افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی خودرویی است که تیراژش بالاست و در چارچوب استانداردها، حداقل آپشن‌ها را دارد.

مثلاً تا چند سال پیش، خودروی  L ۹۰ یک خودروی اقتصادی عالی بود که هنوز هم از نظر تعمیر و نگهداری و ایمنی راضی‌کننده است ولی ممکن است صندلی آن بسیار راحت نباشد و این یک خودروی اقتصادی ولی شرط آن تولید انبوه و بالای یک میلیون در سال است.

کاکایی ادامه داد: هر چیزی در زمان خودش استاندارد است و استاندارد‌ها به طور مداوم به‌روز می‌شوند. مثلاً L ۹۰ خودروی اقتصادی امروزی نیست و تغییراتی باید انجام شود.

خودرو‌هایی مثل پراید و پژو پارس که حذف شدند جایگزینشان خودرو‌های اقتصادی نبوده است. چون یک مشکل بزرگ اساسی در کشور داریم و آن هم، تعدد خودروسازان و سیاست‌های غلط کشور است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در کره جنوبی، یک خودروساز بزرگ به نام هیوندای کیا وجود دارد و ۸ میلیون خودرو در کره و دنیا تولید می‌کند ولی در کشور، ۳۹ خودروساز داریم و ۱۰ مورد آنها سواری‌ساز هستند و هیچ کدامشان به یک میلیون خودرو در سال نمی‌رسند.

بالاترین تیراژ خودرویی در کشور پراید بوده و در سال، بیشترین تیراژی که داشته ۵۰۰ هزار بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده