
به گزارش میمتالز، بر اساس دادههای منتشرشده توسط شرکت «ارنستاند یانگ پارتنون» و نقل از Economic Times، رشد تقاضای فولاد سبز در هند تا سال ۲۰۴۰/۲۰۳۹ شتاب بیشتری خواهد گرفت و میتواند به ۷۳.۴۴ میلیون تن برسد.
هسته اصلی این رشد، بخشهای ساختوساز شهری، پروژههای ملی زیرساخت و صنعت خودروسازی هستند که به دنبال کاهش ردپای کربنی و انطباق با مقررات زیستمحیطی جدیدند. گزارش تأکید میکند که فناوری هیدروژن سبز، بهویژه در روشهای تولید مستقیم، مسیر اصلی رسیدن به این هدف است.
کاپیل بانسال، شریک ارشد EY پارتنون و نویسنده اصلی گزارش، گذار به فولاد سبز را هم «چالش» و هم «فرصت» برای صنعت هند میداند. او میگوید: گرچه فاصله قیمتی این محصولات در حال حاضر محسوس است، اما فشار روزافزون قیمتگذاری کربن میتواند طی یک دهه آینده این شکاف را بهطور چشمگیری کاهش دهد.
روند جهانی کاهش قیمت هیدروژن سبز در کنار بهبود فناوریهای تزریق مستقیم، شرایط رقابتیتری برای فولاد سبز ایجاد خواهد کرد. با این حال، EY پارتنون پیشنهاد میکند که صنایع مصرفکننده، ۱۰ سال پیش از موعد اهداف کربنی خود، خرید فولاد سبز را آغاز کنند و افزایش اندک فعلی هزینه تولید (۳.۷ تا ۵.۲ درصد) را بهعنوان سرمایهگذاری در پایداری در نظر بگیرند.
هند همزمان برنامه اخذ و صدور گواهی فولاد سبز را پیگیری میکند و تا کنون ۳۹ تولیدکننده برای دریافت این گواهیها اقدام کردهاند؛ روندی که نهتنها بازار داخلی، بلکه صادرات محصولات کمکربن هند را هدف گرفته است.