تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۳۹۵۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس خراسان رضوی اجرا می شود

می متالز - با برگزاری جلسه برنامه ریزی طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس خراسان رضوی، اجرای این طرح در این استان کلید خورد.
طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس خراسان رضوی اجرا می شود

به گزارش می متالز، در این جلسه که با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی این سازمان، مجری طرح احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس ایمیدرو، رئیس هیات مدیره، دبیر و نایب رئیس انجمن تخصصی معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی و رئیس خانه معدن استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، شناسایی و فعال سازی معادن کوچک مقیاس استان که غیر فعال بوده یا کمتر از ظرفیت، فعالیت می نمایند مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه سید رضا عظیمی، مجری طرح احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس ایمیدرو اظهارداشت: هر معدنی که دارای پروانه بهره برداری بوده و غیر فعال باشد یا کمتر از ظرفیت کار کند و یا مزیت نسبی استان باشد، در تعریف کوچک مقیاس قرار می گیرد.

وی گفت: معادن کوچک به دلیل نداشتن واحدهای کارشناسی و R&D مناسب، نداشتن چشم انداز، نداشتن بازار مناسب و شفاف نبودن بخش معدن کشور، رشد نکرده اند و با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال نسبتا پایدار در مناطق محروم،نگرانی های معدن دار و سرمایه گذار را کاهش خواهیم داد.

وی افزود: این طرح با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در سال ۹۷ آغاز و تاکنون در ۵ استان کشور اجرایی شده است.

در پایان این جلسه مقرر گردید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرف مدت یکماه با همکاری مشاور طرح، نسبت به شناسایی معادن غیرفعال، معرفی پتانسیل های معادن و صنایع معدنی، مشکلات فعالیت و فرآوری مواد معدنی در استان، اقدام نموده و راس مدت 3 ماه، مقدمات اجرایی شدن این طرح در استان فراهم شود.

عناوین برگزیده