تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۴۰۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

رونق تولید باید در سرلوحه فعالیت های اقتصادی قرار گیرد / اختصاص 18 میلیارد تومان یارانه برای واحدهای تولیدی گیلان با حمایت دکتر نوبخت

می متالز - فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جمع خبرنگاران گفت: رونق تولید یک شعار نیست و باید در سرلوحه ی فعالیت های اقتصادی قرار گیرد.
رونق تولید باید در سرلوحه فعالیت های اقتصادی قرار گیرد / اختصاص 18 میلیارد تومان یارانه برای واحدهای تولیدی گیلان با حمایت دکتر نوبخت

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست خبری که در حاشیه ی بازدید اصحاب رسانه از دو واحد تولیدی در استان صورت گرفت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همه ی آحاد جامعه باید به سمت حمایت از تولید و رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی حرکت کنند و جامعه از طریق رسانه ها می توانند در جریان امور و فعالیت های صنایع و واحدهای تولیدی قرار گیرند.

وی افزود: پرورش نیروها در مدارس و دانشگاهها باید بتواند نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را از جهت تکیه به نیروی متخصص تامین کند.

دلق پوش خاطر نشان کرد: باید با همکاری و تعامل مراکز علمی و پژوهشی نهضتی را ایجاد کنیم تا روند توسعه در گیلان به درستی طی شود و موجب اشتغالزایی گردد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است، تاکید کرد: بیکاری رفع نخواهد شد مگر اینکه ما یتوانیم ساز و کار  تولید و اشتغال را به درستی فراهم کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت های بسیاری در جهت توسعه اقتصادی است، گفت: باید با فعالیت جهادی و بهره گیری از تمامی نیروها و هم افزایی و همدلی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 تحت عنوان " رونق تولید " از سوی مقام معظم رهبری گفت : رونق تولید نه یک شعار اقتصادی بلکه یک تفکر و شعور اقتصادی است.

دلق پوش با اشاره به پتانسیل های خوب زیر ساختی استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان از نظر زیر ساختی و راههای ارتباطی در بخش های زمینی، ریلی و هوایی حرف های زیادی برای گفتن دارد و واحدهای تولیدی مستقر در استان باید در جهت شناساندن تولیدات خود به مردم از این ظرفیت ها بهره گیری کنند.

وی اضافه کرد: در زنجیره ی تولید باید بخش های مختلف مکمل یکدیگر باشند.

دلق پوش ادامه داد: کارگروه های رفع موانع تولید و رونق تولید به جهت رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است و اولویت امر رونق تولید و پابرجا نگه داشتن و فعالتر کردن واحدهای تولیدی و پشتیبانی و حمایت همه جانبه قانونی و تامین منابع مالی و پشتیبانی بانکی است.

وی خاطر نشان کرد: از محل منابع رونق تولید از مجموع هزارو دویست میلیاردتومان تسهیلات تاکنون 660 میلیارد تومان به واحدهای تعطیل و نیمه فعال پرداخت شده و روند ارائه تسهیلات همچنان ادامه دارد و اولویت پرداخت در خصوص سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است تا بتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند و توسعه واحدها در اولویت دوم قرار دارد.

وی با قدردانی از زحمات دکتر نوبخت به جهت حمایت های وی از بخش صنعت ، اظهار داشت : از دکتر نوبخت به جهت تخصیص منابع مربوط به بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 تشکر می کنم که در حوزه صنعت به میزان 373 میلیارد تومان است و 18 میلیارد تومان نیز یارانه برای این بخش در نظر گرفته شده که در جهت حمایت از تولید و رونق تولید می باشد.

جواد محمدی مهربانی مدیر عامل شرکت آرد گیلان خوشه نیز در حاشیه بازدید از این شرکت گفت: این شرکت در سال 1377 با هدف تولید آرد به میزان 250 تن آرد در شبانه روز و با موافقت 500 تن در شبانه روز وارد فاز اول ایجاد خود شد و در سال 82 با تکنولوژی روز آنزمان و با ماشین آلات آلمانی به بهره برداری رسید.

وی افزود: یادآور می شوم که این شرکت با همت و فعالیت جهادی ابوی اینجانب تاسیس گردید و این شرکت خانوادگی است. اگر چه این شرکت با وجود مشکلات مالی به بهره برداری رسید اما اقدام به ایجاد 5 سیلوهای ذخیره 20 هزار تنی کردیم که تکنولوژی آنها متعلق به کشور ایتالیاست.

وی ادامه داد: در فاز سوم توسعه در سال 92 اقدام به اخذ جواز از سازمان صنعت و معدن برای افزایش ظرفیت و بازسازی ماشین آلات کردیم تا بتوانیم توان تولید کارخانه را ارتقا بخشیم.

محمدی اضافه کرد: ان شاالله با کمک و حمایت مسوولین محترم استان بتوانیم تولیدات بیشتری داشته باشیم.

اسماعیل زاده مدیر عامل شرکت پگاه گیلان نیز در بازدید اصحاب رسانه از این شرکت گفت: با توجه به اینکه شرکت صنایع شیر ایران و پگاه گیلان سلامت محور است و ساختار سازمانی آن نیز زیر مجموعه ی سازمان بازنشستگی است و فعالیت و نتیجه ی تلاش این شرکت به نفع بازنشستگان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی ها و تعاملی که در سطح استان وجود دارد ما توانستیم بسیاری از موانع را پشت سر بگذاریم و همواره با تهیه ی مواد اولیه خوب و با کیفیت و همچنین بروز رسانی و نوسازی دستگاههای این کارخانه ،در شرایط مطلوبی قرار گرفته ایم.

وی افزود: در سال گذشته به بسیاری از اهداف تولیدی و سود دهی خود رسیدیم و امیدواریم که در سال 98 نیز همچنان در حوزه سلامت پیشتاز باشیم و سهم بسزایی در بازار محصولات لبنی در استان گیلان داشته باشیم.

عناوین برگزیده