به گزارش می متالز، معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راهآهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این مسیر ریلی نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریعالسیر است و با تکمیل شدن آن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، زمان سفر از پایتخت تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه میرسد.
صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها و نمایندگان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از روند اجرایی نخستین و بزرگترین راهآهن سریعالسیر کشور بازدید کردند.
خیراله خادمی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه برشمرد و گفت: رونداجرای این مسیر ریلی از تهران تا محدوده فرودگاه امام خمینی بازدید شد و دستورهای لازم به منظور هماهنگی با فرودگاه صادر و اقدامات لازم در این محدوده بررسی و آغاز شد.
وی همچنین از بازدید این مسیر ریلی در محدوده دریاچه نمک، محدوده قم و دلیجان خبر داد و افزود: در جلسات کارگاهی و بازدیدهای میدانی برنامه ریزی های لازم به منظور فعال کردن بخشهای مختلف این پروژه صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را 4 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی در فاز اولیه اجرایی حدود 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی همچنین طول این خط آهن را از تهران تا قم 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در این محدوده نیز بخشی از عملیات زیرسازی در محدوده فرودگاه امام خمینی در حال اجرا است.
خادمی راهآهن تهران - قم - اصفهان را اولین تجربه راهآهن پرسرعت در کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی 300 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه کاهش خواهد یافت.