تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۴۳۴۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

یک هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت می شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به هدفگذاری سال ۹۸ استان در رابطه با پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: امسال برای پرداخت یکهزار و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برنامه ریزی شده است.
یک هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت می شود

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در یکی از واحدهای تولیدی قم افزود: این تسهیلات بر اساس سهمیه ابلاغی در سه بخش صنعت، جهاد کشاورزی و همچنین گردشگری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.وی همچنین بیان کرد: در رابطه با مساله اشتغال امسال تثبیت و ایجاد ۱۱ هزار شغل به استان ابلاغ شده که با تعامل بین بانک‌ها و واحدهای صنعتی امکان تحقق و دستیابی به آن امر دشواری نخواهد بود.

سیجانی وضعیت واحدهای تملیکی استان را مورد توجه قرار داد وگفت: درحال حاضر ۲۴ واحد تملیکی در استان وجود داشته که از این بین ۳ واحد فعال، ۳ واحد نیمه فعال و ۱۸ واحد نیز غیرفعال می‌باشد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال ۹۷ تا پایان خردادماه امسال، ۴۰ واحد تملیکی استان به چرخه تولید و اشتغال برگشته است.

سیجانی ادامه داد: سال ۹۷، از محل اسناد داخلی بانک‌های استان ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال در رابطه با واحدهای تملیکی و همچنین تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال نیز برای ۳۳ پرونده تملیکی از محل اسناد داخلی اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی استان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش از رویکردهای اصلی بانک‌های استان در حمایت از رونق تولید است.

سیجانی همچنین بیان کرد: برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای صنعتی استان، تسهیلات بانکی به دو صورت ثابت و در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت می‌شود.

وی گفت: تعمیق ساخت داخل و استفاده از فرصت‌های تحریم از رویکردهای مهمی بوده که وزارت صمت به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کند، در این رایطه صنایع مربوط مانند خودروسازی و لوازم خانگی از حمایت ویژه ای برخوردار می‌شوند

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بازدید امروز استاندار قم از سه واحد تولیدی استان گفت: این سه واحد تولیدی از واحدهای قدیمی استان محسوب می‌شود که از نظر اشتغال وضعیت قابل قبولی دارند.

عناوین برگزیده