تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۴۴۱۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اکوادور می گوید کاسکابل می تواند یکی از بزرگترین معادن مس جهان شود

می متالز - دولت اکوادور روز چهارشنبه گفت یک مطالعه مقدماتی در پروژه معدنکاری کاسکابل در شمال اکوادور نشان می دهد که این پروژه می تواند یکی از بزرگترین معادن مس، نقره و طلای جهان بشود.
اکوادور می گوید کاسکابل می تواند یکی از بزرگترین معادن مس جهان شود

به گزارش می متالز، این پروژه، که تحت اداره شرکت سوگلد استرالیا قرار دارد، در مرحله اکتشافی پیشرفته می باشد. این پروژه یکی از بلند پروازانه ترین پروژه های معدنکاری در اکوادور است، کشوری که امیدوار است با توسعه منابع معدنی اش بتواند رونقی به اقتصاد کساد خود بدهد.

وزارت انرژی اکوادور طی بیانیه ای گفت که معدن آلپالا، که در منطقه کاسکابل قرار دارد، "می تواند بزرگترین معدن زیر زمینی نقره، سومین معدن بزرگ طلا، و ششمین معدن بزرگ مس جهان" بشود.  طبق داده های رسمی منتشره، کاسکابل از ذخائر معدنی ای معادل 10.9 میلیون تن مس و بیش از 23 میلیون اونس طلا برخوردار است. ارزیابی انجام شده برآورد می کند که این پروژه می تواند با استفاده از عملیات زیر زمینی عمری بین 49 تا 66 سال داشته باشد.

علاوه بر این، به گفته وزارت انرژی، این پروژه در طول 25 سال نخست عمر عملیاتی اش تولید سالیانه ای حدود 207 میلیون تن مس، 438 هزار اونس طلا و 1.4 میلیون اونس نقره خواهد داشت. با وجود این، جوامع محلی اخیراً از دادگاه قانون اساسی تقاضای مجوزی برای برگزاری یک همه پرسی در جهت آشکار شدن خواست عمومی برای توسعه یا عدم توسعه این پروژه کردند. لنین موره نو به این دادگاه در مورد عواقب صدور چنین مجوزهایی برای نواحی معدنکاری ای که از پیش حق امتیاز استخراج آنها قانوناً به شرکتهای خارجی واگذار شده است هشدار داد. دادگاه قانون اساسی هنوز پاسخی به درخواست مورد اشاره نداده است.

عناوین برگزیده