تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۴۷۰۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شفاف سازی شرکت سیمانی درباره افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از دو محل

می متالز - شرکت سیمانی در خصوص افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از دو محل تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی و برای خروج از ماده ۱۴۱، دست به شفاف سازی زد تا شاید به بازار پایه فرابورس برگردد.
شفاف سازی شرکت سیمانی درباره افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از دو محل

به گزارش می متالز، شرکت سیمان باقران که با سرمایه اسمی 60 میلیارد تومانی در بازار پایه  فرابورس حضور دارد در خصوص افزایش سرمایه 200 درصدی دست به شفاف سازی زد تا شاید بعد از توقف نماد در 25 تیر، شاهد بازگشایی باشد.

براین اساس، حمیدرضا امینی مدیرعامل "سباقر" درباره افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی که در مجمع سالانه ۲۴ تیر مطرح شد، اعلام کرد: با عنایت به ساختار مالی این شرکت فزونی قابل توجه به بدهی های جاری بر دارایی‌های جاری با کمبود شدید نقدینگی که در نسبت های جاری و نسبت آنی به تاریخ ترازنامه ۲۹ اسفند ۹۷ کاملا مشهود است، مطالعه افزایش سرمایه به میزان ارائه شده در مجمع (توامان از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک پذیر) در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی (۶۰ میلیارد تومان) سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز و توان افزایی مالی و فنی در حال مطالعه بوده و در صورت عدم کفایت از محل تجدید ارزیابی گروه دارایی های زمین و دارایی های نامشهود انجام خواهد شد. قطع به یقین موضوع پس از مطالعه اولیه و اتخاذ نهایی تصمیم هیات مدیره در چارچوب مقررات آن سازمان اطلاع رسانی و اقدام خواهد شد.

 

برنامه شرکت برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت:

۱. افزایش مدت زمان استهلاک دارایی های ثابت به سی سال

۲. افزایش سرمایه از محل آورده نقدی جهت تقویت بنیه مالی و اجرای پروژه های ناتمام

۳. پیگیری کاهش نرخ بهره تسهیلات بانک ملی (در حال حاضر هزینه مالی با بهره ۲۶ درصد صورت می پذیرد)

۴. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (با اولویت گروه دارایی های زمین گروه دارایی های نامشهود) جهت اصلاح ساختار مالی و افزایش نسبت مالکانه

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده