تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۹۳۶
کد خبر: ۴۸۶۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان سفید شرق کشور پس از یازده سال تعطیلی به بهره برداری نرسیده است

می متالز - ساخت نخستین کارخانه سیمان سفید شرق کشور در شهرستان گناباد در مرداد ماه 1387 آغاز شده و اکنون پس از گذشت 11 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.
کارخانه سیمان سفید شرق کشور پس از یازده سال تعطیلی به بهره برداری نرسیده است

به گزارش می متالز، سید حسین احمدی رئیس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی در سال 87 تاکید کرد: ساخت نخستین کارخانه سیمان سفید شرق کشور با ظرفیت ۷۰۰ تن در روز در شهرستان گناباد آغاز شده است.

احمدی گفت: ساخت این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت بین المللی فجر بهمن خراسان بنام مجتمع سیمان فجر گناباد آغاز شده و فاز اول آن تا سال ۱۳۹۰به بهره برداری می رسد. 

مدیر عامل کارخانه سیمان فجر گناباد نیز گفت: این کارخانه در فاز اول روزانه ۷۰۰ تن سیمان سفید رنگی، در فاز دوم سیمان نسوز، فاز سوم سیمان خاص و فاز چهارم سیمان خاکستری تولید خواهد کرد. 

محمدعلی شاهرودی هزینه اجرای طرح را در فاز نخست ۲۶۰ میلیارد ریال و ۲۶ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تمامی مطالعات اولیه طرح و نیز مجوزهای لازم آن اخذ و مطالعات زیست محیطی نیز انجام شده است.

ولی در حال حاضر پروژه ای با این وسعت تعطیل شده و با اعتراضات شدید مردمی روبروست و به نقل از اهالی بخش کاخک گناباد اموال بیت المال و سرمایه کشور چند سالی است در کارخانه سیمان فجر وضعیت مناسبی ندارد.

در نتیجه عدم پیگیری مسئولان و عدم تدبیر متولیان امر شاهد آن هستیم که هنوز اقدام اساسی در زمینه راه اندازی این کارخانه صورت نگرفته و بیم آن می‌رود که حال و روز کارخانه کاشی هستی هم به فرجام کارخانه سیمان منتهی شود.

عناوین برگزیده