تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۲۳۷۵
سرویس خبر : انرژی

کمبود گاز صنایع چقدر جدی است؟

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت سیمان سفید شرق با اشاره به اینکه ذخیره سوخت جایگزین قبل از فصل سرما و از تابستان انجام شود، گفت: هرچند امسال از سوی دولت حمایت‌هایی برای ذخیره سوخت جایگزین صورت گرفته و مقداری سوخت مایع ذخیره شده، اما این میزان برای این صنعت کافی نیست.

به گزارش می‌متالز، علی رضا نصیری به قطعی گاز در زمستان و مشکلات سوخت‌های جایگزین اشاره کرد و گفت: مشکل قطعی گاز چندسالی است نه تنها صنایع سیمانی بلکه بسیار‌ی از صنایع را با مشکل رو به رو کرده است و این مهم نیاز به حمایت‌های دولت دارد تا شاهد متضرر شدن این صنایع نباشیم.

مدیر عامل شرکت سیمان سفید شرق، با بیان اینکه حمایت و برنامه ریزی از سوی دولت باید قبل از شروع فصل سرما صورت گیرد، افزود: باتوجه به مشکلاتی که در فصل زمستان وجود دارد، حمل و نقل مازوت ممکن نیست و باید ذخیره سوخت جایگزین قبل از فصل سرما و از تابستان انجام شود تا صنعت سیمان و نیروگاه‌ها با مشکل رو به رو نشوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه جایگزنی تجهیزات در صنایع سیمانی بسیار بالا است، ادامه داد: هرچند امسال از سوی دولت حمایت‌هایی برای ذخیره سوخت جایگزین صورت گرفته و مقداری سوخت مایع ذخیره شده، اما این میزان برای این صنعت کافی نیست.

نصیری تصریح کرد:سال گذشته با وجود قطعی گاز درزمستان و برق در تابستان توانسته ایم به کمک وتلاش همکاران خود در شرکت به رکورد‌های جدیدی در تولید برسیم و این مشکل را تبدیل فرصت به کرده و در جهت بهینه سازی و بهبود تولید استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت سیمان سفید شرق گفت:هنوز زمان و مدت قطعی گاز مشخص نیست، اما مقداری مازت ذخیره شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده