تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۴۹۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بعد از ۵ ماه:

روحانی مدیرعامل خبرساز صندوق بازنشستگی کشوری را برکنار کرد/ معرفی سرپرست

می متالز - مدیرعامل ۳۷ ساله صندوق بازنشستگی کشوری که هفته گذشته با انتشار فیش حقوقی خبر ساز شده بود با دستور رئیس جمهور و حکم وزیر کار بعد از ۵ ماه برکنار شد.
روحانی مدیرعامل خبرساز صندوق بازنشستگی کشوری را برکنار کرد/ معرفی سرپرست

به گزارش می متالز، میعاد صالحی که از اوایل سال با تصمیم وزیر کار به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شده بود، بعد از حدود 5 ماه و با دستور حسن روحانی برکنار شد تا نعمت الله ایزدی به عنوان سرپرست این صندوق مهم منصوب شود.

در این میان صالحی 37 ساله که به عنوان مشاور علمی و فناوری محمد شریعتمداری منصوب شده هفته گذشته با انتشار فیش حقوقی در اینستاگرام اعلام کرد: در برنامه زنده تلویزیونی، وقتی مجری مقدار حقوقم را پرسید، گفتم حکم حقوقم هنوز صادر نشده اما وقتی صادر شود، قطعا بسیار کمتر از سقف قانونی خواهد بود و آن را به اطلاع مردم خواهم رساند. پرسید سقف قانونی چقدر است؟ گفتم حدود ۳۰ میلیون تومان. حکم حقوقم چند روز پیش صادر شد و خواستم که مجموع دریافتی‌ام نصف میزان قانونی باشد.

براساس این گزارش، ایزدی از سال 93 رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی بوده و دارای سوابقی چون مدیرکلی اروپای شرقی و اقیانوسیه وزارت  خارجه، سفیر ایران در کشورهای شوروی سابق، مغولستان و عمان است.

از سوی دیگر مختاری مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برکناری میعاد صالحی به تسنیم گفت: ساعتی پیش با دستور رئیس جمهور، صالحی برکنار شد. البته رئیس جمهور از ابتدا نیز با انتصاب وی در صندوق مخالف بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده