تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۵۱۷۴۵
سرویس خبر : انرژی

آبرسانی به 58 روستای لرستان در هفته دولت

می متالز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از بهره‌برداری طرح آبرسانی به 58 روستای این استان در هفته دولت خبر داد.
آبرسانی به 58 روستای لرستان در هفته دولت

به گزارش می متالز، علیرضا کاکاوند گفت: با اجرای این طرح‌ها زمینه آبرسانی به 15 هزار و 863 نفر در قالب 16 طرح فراهم می‌شود.


وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 342 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: علاوه بر طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت، عملیات آبرسانی به 198 روستای استان در دستور کار قرار گرفته که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری کار آبرسانی به این روستاها به اتمام می‌رسد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به خسارات وارد شده به زیرساخت‌های آبرسانی روستایی لرستان در سیل فروردین 98 اضافه کرد: در سیل فروردین 98 بیش از 40 درصد روستاهای استان با مشکلاتی در راستای آبرسانی روستایی مواجه شدند که با تلاش شبانه‌روزی انجام شده، آب شرب روستاها در کمترین زمان ممکن به صورت موقت وصل شد.


کاکاوند افزود: بعد از وصل موقت آب روستاهای خسارت دیده، شرکت آبفار برای وصل پایدار آب شرب در تلاش بود که به دلیل کمبود اعتبارات در آن زمان، نتوانستیم آب موردنیاز همه روستاها را به صورت پایدار وصل کنیم.


مدیرعامل آبفار لرستان گفت: در حال‌حاضر در قالب اعتبارات حوادث به آب شرب روستاها رقمی اختصاص یافته که با اخذ این میزان اعتبار، منابع آب شرب روستاها تا قبل از فصل بارندگی‌ به صورت پایدار وصل خواهد شد.


وی شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از آب شرب روستایی را 74 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی لرستان در هفته دولت، میانگین شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از 80.7 به 81.7 درصد خواهد رسید.

عناوین برگزیده