تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۵۲۷۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار گناباد:

گناباد یک چهارم معادن استان را در اختیار دارد

می متالز - فرماندار شهرستان گناباد گفت: یک چهارم معادن استان خراسان‌رضوی در گناباد قرار دارد؛ فاصله دور این شهرستان تا مرکز استان مشکلاتی را برای شهروندان، تولیدکنندگان و معدن کاران گنابادی ایجاد کرده است.
گناباد یک چهارم معادن استان را در اختیار دارد

به گزارش می متالز، حامد قربانی فرماندار شهرستان گناباد- منطقه خراسان، با اشاره به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان، عنوان کرد: در شهرستان گناباد44 پروژه در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، آب، خدماتی، برق و دانشگاهی با210 میلیارد ریال اعتبار  افتتاح شد که این پروژه‌ها با پیوستن به عرصه خدمت‌رسانی می‌توانند نقش موثری در افزایش رضایت‌مندی مردم منطقه داشته باشند.

وی با بیان این نکته که شهرستان گناباد یک چهارم معادن استان را در اختیاردارد، گفت: این شهرستان  جنوبی‌ترین شهرستان استان خراسان‌رضوی است و فاصله دور گناباد تا مرکز استان مشکلاتی را برای شهروندان، تولیدکنندگان و معدن کاران گنابادی ایجاد کرده است.

قربانی افزود: 170 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی شهرستان گناباد وجود دارد که نقش موثری در حوزه تولید و اقتصاد استان برعهده دارند. همچنین 12 هزار دانشجو در 9 دانشگاه فعال این شهرستان یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان است و نشان دهنده این موضوع است که دور بودن از مرکز استان مانع از پویایی و تلاش در شهرستان گناباد نبوده است.

در سال گذشته 2600 نفر با بهره‌مندی از تسهیلات به کار مشغول شدند

فرماندار شهرستان گناباد یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان در سال‌های اخیر را بحث اشتغال ذکر کرد و گفت: علی‌رغم مشکل در حوزه اشتغال نسبت به سایر شهرستان‌ها میزان بیکاری کمتری ذز این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: 7.2 درصد جمعیت فعال حوزه کار در شهرستان گناباد دچار بیکاری هستند که در مقایسه با سایر شهرستان‌ها عدد پایینی است اما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود این معضل را مدیریت کنیم.

قربانی با بیان این نکته که در سال گذشته 2600 نفر با استفاده از تسهیلات مشغول به کار شده‌اند، گفت: با استفاده از وام‌های حوزه مشاغل خانگی، تبصره 16، تبصره 18 وام‌های حمایتی که به شهروندان و جوانان جویای کار داده می‌شود توانسته‌ایم تاحدودی این معضلات را تعدیل کنیم.

وی اضافه کرد: ممکن است این اشتغال‌های ایجادشده اشتغال پایدار و مولد نباشند اما توانسته از مهاجرت جوانان به مرکز استان جلوگیری کرده و باعث ایجاد انگیزه در ماندگاری جوانان شود.

فرماندار شهرستان گناباد در ادامه بیان کرد: امسال سعی داریم با استفاده از تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید تدارک دیده ظرفیت اشتغال جدید را افزایش دهیم و افراد بیشتری را از این تسهیلات بهره‌مند کنیم و به سمت اشتغال پایدارتر پیش برویم و از نیروهای متخصص در حوزه تخصصی استفاده بهینه‌تری داشته باشیم.

11 کیلومتر از محور مهنه-گناباد به بهره‌برداری می‌رسد

قربانی جاده‌های مواصلاتی را یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری  برشمرد و عنوان کرد: جاده مواصلاتی حد فاصل مهنه به گناباد یکی از معضلات این شهرستان است که با توجه به اینکه 40 کیلومتر از این راه به صورت دو طرفه است زائرینی که از این راه استفاده می‌کنند، همیشه دچار خسارت می‌شوند.

وی گفت:با تدابیری که توسط وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مجموعه فنی استانداری خراسان‌رضوی اتخاذ شده است 11 کیلومتر از این راه به زودی وارد عرصه خدمت‌رسانی می‌شود تا مخاطرات کاهش یابد.

فرماندار شهرستان گناباد با اشاره به بهره‌برداری از 11 کیلومتر از محور جدید مهنه به گناباد بیان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد دوبانده شدن حدفاصل راه‌های استان خراسان‌رضوی تا آخرین نقطه شهرستان گناباد به مشهد خواهیم بود.

عناوین برگزیده