تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۵۴۷۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جذب نیروهای بومی در معادن اولویت اول وزارت صمت

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، استفاده از توان نیروهای بومی در معادن کشور را جزو اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد.
جذب نیروهای بومی در معادن اولویت اول وزارت صمت

به گزارش می متالز، وزیر صمت عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت معدن و تجارت در دوره ی جدید استفاده از توان نیروهای بومی در معادن است، گفت: باید گردش مالی شرکت ها،  تدارک آنها و جذب نیرو سرمایه گذاران کاملا بومی و منطقه ای باشد تامردم به خوبی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در منطقه خود را احساس کنند.

رحمانی با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ مرز موقعیت خوبی دارد، افزود: برنامه ما در وزارت صمت استفاده از هر گذرگاه برای رونق صادرات کشور است و اکنون در این استان با این توان و ظرفیت، بازارچه ها باید فعال باشند و من خود به جد آن را پیگیری خواهم کرد.

وی همچنین خراسان جنوبی را یک استان برخوردار از همه نعمات خداوندی عنوان کرد و گفت: این استان از ظرفیت معادن خوبی برخوردار است که برای خراسان جنوبی بودجه ویژه ای به لحاظ بودجه های اکتشافی در کشور درنظر گرفته شده چرا که اگر اکتشاف و مطالعاتی صورت نگیرد معدنی هم در کار نخواهد بود.

وزیر صمت از آمادگی برای حمایت همه جانبه در رونق معادن خبر داد و گفت: انتظار است سرمایه گذاران نیز در این حوزه مهم با انگیزه کامل و تکنولوژی لازم وارد شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه وجود کشورهای همسایه زمینه خوبی را برای صادرات در این استان فراهم کرده است، افزود: صادرات در این استان نباید تنها به افغانستان باشد بلکه باید از بازار کشورهای آسیای میانه به ویژه در شرایطی که کشور در تحریم به سر می برد بهره مند شد.

همچنین در این نشست اجرای حداقل یک طرح تولیدی در هر شهرستان، کمک به احداث زیرساخت های معدن و افزایش اعتبارات ویژه مطالعات اکتشافی معادن، تمرکز بر فرآوری سرمایه معدنی و جلوگیری از خام فروشی، کمک به بازگشایی بازارچه ها و رونق مرز با اولویت مرز یزدان و  پیگیری بیمه 20 هزار قالی باف استان از جمله درخواست های معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از وزیر صمت بود.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به مشکلات و مسائل پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی استان ازجمله تامین مواد اولیه، برخورداری از معافیت های مالیاتی ویژه برای این استان، توجه بیشتر به صنعت و معدن باتوجه به خشکسالی ها، تامین زیرساختهای لازم، استفاده بیشتر از ظرفیت مرز و تجارت با کشورهای همسایه، رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان، نگاه ویژه درباره بسته توسعه زرشک و زعفران، و سرمایه گذاری ایدرو و ایمدرو در استان پرداختند.

نبود سرمایه در گردش، مالیات، همکاری نکردن بانک ها نبود زیرساخت های لازم در معادن استان،  نبود صنایع فرآوری، نبود توجه به فرسودگی ماشین آلات، رقابت بخش دولتی با خصوصی،  راه‌اندازی معادن مکانیزه در کشور، توسعه زیرساخت ها و بالفعل کردن ظرفیت‌های استان از جمله مشکلات پیش روی تولید و خواسته های فعالان اقتصادی استان در این نشست بود.

عناوین برگزیده