تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۵۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهم‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی فناوری‌‌های دریایی امضا شد

می متالز - تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم، وزارت دفاع و ستاد دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، باهدف ارتقای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی به امضا رسیده است.
تفاهم‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی فناوری‌‌های دریایی امضا شد

سجاد ویسی، دبیر گروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی گفت: پشتیبانی از انواع طرح‌های دانشگاهی و پژوهشی با هدف ارتقای علم و فناوری در بین دانشگاهیان انجام می‌شود که در این برنامه‌ریزی انجام شده از استادان و کارشناسان صاحب‌نظر استفاده می‌شود.
ویسی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه علم و فناوری را تقبل می‌کند که شرط اصلی آن برطرف شدن بخشی از نیاز کشور در این علوم است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به امضا رسیده است.
دبیر گروه توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی در بخش علم و فناوری بیان کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با حمایت از استادان زبده در علوم دریایی، فعالیت‌های خود را هم‌راستا درزمینهٔ تجاری‌سازی محصولات و گسترش تحقیقات کسب بازارهای هدف منطقه‌ای و دنیا پیش می‌برد.
وی تاکید کرد: تقویت و رشد بیشتر دانشگاهیان به همراه حمایت از مراکز رشد سبب ارتباط بیشتر صنعت با فارغ‌التحصیلان شده و این کار به‌عنوان یک اهرم کمک‌حال حوزه علوم دریایی است.
ویسی ادامه داد: علوم دریایی کشور از چاپ مقالات ISI حمایت می‌کند و استادان مطرح از دانشگاه‌های مهم را برای تبادل تجربه و سخنرانی به ایران می‌آورد تا نخبگان از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت استفاده کافی را ببرند.
وی گفت: ستاد علوم دریایی از رویدادهای علمی و مسابقات دانشجویی حمایت همه‌جانبه را انجام می‌دهد تا زیرساخت‌های لازم و توسعه فناوری‌های مربوطه فراهم شود و این کار به‌وسیله ایجاد زمینه‌های بسترهای فکری و علمی در بین دانشجویان فعال در علوم و فنون دریایی می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد