تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۴۸۰
کد خبر: ۵۵۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش ۱۲ ماهه «واحیا» با سود ۳.۸۳۳ ریالی منتشر شد

می متالز - شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در صورت های مالی ۱۲ ماهه سود هرسهم را سه هزار و ۸۳۳ ریال اعلام کرد.
گزارش ۱۲ ماهه «واحیا» با سود ۳.۸۳۳ ریالی منتشر شد

به گزارش می متالز، شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ سود هرسهم را سه هزار و ۸۳۳ ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را مبلغ سه هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ پنج هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«واحیا» در پرتفوی بورسی خود اعلام کرده است در یکسال مورد گزارش با افزایش ۱۹ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریالی پرتفوی همراه شده است؛ ارزش بازار این شرکت با افزایش ۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریالی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال بالغ شده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ واگذاری های خود را ۵۱ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال اعلام کرده است و در پایان دوره سود این واگذاری ها را ۴۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال اعلام کرد. در گزارش منتشر شده این شرکت در بند ۴-۴ حسابرس قانونی شرکت، به متعاقب شکایت شرکت آتیه دماوند در رابطه با فروش سهام شرکت پلی اکریل و انتقال آن به شرکت پخش عظیم و عدم انجام تعهدات شرکت اخیرالذکر اشاره دارد.

براساس آرای صادره توسط مراجع قضایی، شرکت اصلی محکوم به پرداخت مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به اضافه هزینه های دادرسی، حق الوکاله وکیل و خسارت شده است. از این بابت ثبت های مرتبط با این رویداد در حساب های شرکت اصلی به عمل نیامده، بنابراین در مجموع مبلغ یک هزار و ۷۸ میلیارد ریال هزینه در سرفصل های مختلف به طرفیت ذخایر و پرداختنی ها در صورت های مالی تلفیقی اعمال و سود تلفیقی از این بابت تعدیل شده است.

بنابر آخرین اطلاعات ارایه شده توسط شرکت، پرونده جهت حل اختلاف به هیات داوری ارجاع و بر اساس رأی صادره توسط هیات مذکور، شرکت پخش عظیم محکوم به پرداخت ثمن قرارداد، سود فروش اقساطی و ۶ درصد جرائم و سایر هزینه های مرتبط با دعوی حقوقی مذکور، شده لیکن اقدامات انجام شده منتج به حصول نتایج قطعی نشده است. در نبود مستندات و مدارک کافی تعیین آثار مالی موارد فوق بر صورت های مالی شرکت اصلی در شرایط فعلی امکانپذیر نبوده است.

عناوین برگزیده