تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۴۹۵
کد خبر: ۵۵۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش ۱۲ ماهه «واحیا» با سود ۳.۸۳۳ ریالی منتشر شد

می متالز - شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در صورت های مالی ۱۲ ماهه سود هرسهم را سه هزار و ۸۳۳ ریال اعلام کرد.
گزارش ۱۲ ماهه «واحیا» با سود ۳.۸۳۳ ریالی منتشر شد

به گزارش می متالز، شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ سود هرسهم را سه هزار و ۸۳۳ ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را مبلغ سه هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ پنج هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«واحیا» در پرتفوی بورسی خود اعلام کرده است در یکسال مورد گزارش با افزایش ۱۹ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریالی پرتفوی همراه شده است؛ ارزش بازار این شرکت با افزایش ۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریالی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال بالغ شده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ واگذاری های خود را ۵۱ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال اعلام کرده است و در پایان دوره سود این واگذاری ها را ۴۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال اعلام کرد. در گزارش منتشر شده این شرکت در بند ۴-۴ حسابرس قانونی شرکت، به متعاقب شکایت شرکت آتیه دماوند در رابطه با فروش سهام شرکت پلی اکریل و انتقال آن به شرکت پخش عظیم و عدم انجام تعهدات شرکت اخیرالذکر اشاره دارد.

براساس آرای صادره توسط مراجع قضایی، شرکت اصلی محکوم به پرداخت مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به اضافه هزینه های دادرسی، حق الوکاله وکیل و خسارت شده است. از این بابت ثبت های مرتبط با این رویداد در حساب های شرکت اصلی به عمل نیامده، بنابراین در مجموع مبلغ یک هزار و ۷۸ میلیارد ریال هزینه در سرفصل های مختلف به طرفیت ذخایر و پرداختنی ها در صورت های مالی تلفیقی اعمال و سود تلفیقی از این بابت تعدیل شده است.

بنابر آخرین اطلاعات ارایه شده توسط شرکت، پرونده جهت حل اختلاف به هیات داوری ارجاع و بر اساس رأی صادره توسط هیات مذکور، شرکت پخش عظیم محکوم به پرداخت ثمن قرارداد، سود فروش اقساطی و ۶ درصد جرائم و سایر هزینه های مرتبط با دعوی حقوقی مذکور، شده لیکن اقدامات انجام شده منتج به حصول نتایج قطعی نشده است. در نبود مستندات و مدارک کافی تعیین آثار مالی موارد فوق بر صورت های مالی شرکت اصلی در شرایط فعلی امکانپذیر نبوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد