تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۵۶۹۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران هپکوی اراک ریل راه‌آهن را بستند

می متالز - جمعی از کارگران هپکوی اراک روز دوشنبه مسیر ریل راه‌آهن شمال - جنوب را بستند.
کارگران هپکوی اراک ریل راه‌آهن را بستند

به گزارش می متالز، این کارگران خواستار تعیین تکلیف حقوق و مزایای معوقه و سهامداری عمده این واحد صنعتی هستند و از مسوولان درخواست دارند تا مطالبات صنفی آنان پیگیری شود.

کارگران در زیر پل شهید بختیاری بر روی محدوده ریل راه‌آهن ایستاده اند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند.

یکی از کارگران به ایرنا گفت: در ماه‌های گذشته صحبت هایی در خصوص تعیین تکلیف معوقات کارگران و سرنوشت سهامداری عمده هپکو مطرح شده که کارگران خواستار پیگیری آن هستند.

اجرایی شدن قرارداد سال‌ گذشته وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه  انواع ماشین آلات راهسازی از دیگر خواسته‌های کارگران هپکو است.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس شد و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به‌ بخش خصوصی واگذار شد.

عناوین برگزیده
هلدینگ
«پدرام پیروی‌نسب» مدیرعامل هلدینگ توسعه و تجهیز معادن امداد در گفت‌و‌گو با «می‌متالز» عنوان کرد:

هلدینگ "معادن امداد" از ۳۷ سال پیش فعالیت‌های خود را با معدنکاری سنگ ساختمانی آغاز کرد/ توسعه، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های جدی هلدینگ "معادن امداد" در حوزه‌های مختلف معدنی از اکتشاف تا فرآوری/ در مرز بین استان کردستان و آذربایجان غربی محدوده مستعد طلا را شناسایی کرده‌ایم و در مرحله اخذ گواهی کشف و بهره‌برداری هستیم