تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۵۷۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مرداد امسال صورت گرفت

استفاده ۶۰ میلیون ایرانی از ابزارهای پرداخت

می متالز - تازه‌ترین گزارش شرکت شاپرک به‌عنوان رابط بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت‌های PSP از آمار تراکنش‌های بانکی نشان دهد، حدود ۶۰ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال در مردادماه سال‌جاری در مجموع از ۹ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۷۴۰ ابزار پذیرش، شامل ابزارهای اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی برای پرداخت‌های الکترونیکی خود استفاده کرده‌اند.
استفاده ۶۰ میلیون ایرانی از ابزارهای پرداخت

به گزارش می متالز، ضریب نفوذ هر ابزار به ازای هر ۱۰ هزار نفر به ترتیب برای ابزارهای پذیرش اینترنتی 164.11، ابزارهای پذیرش موبایلی 201.64 و کارتخوان‌های فروشگاهی 635.1 بوده است. 

براساس گزارش شاپرک در حال حاضر تعداد ۵۹ میلیون و ۶۴۵ هزار نفر با سن بالای ۱۸ سال در کشور زندگی می‌کنند که براساس قوانین موجود می‌توانند به خدمات بانکی و ابزارهای پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشند.

به این ترتیب در مردادماه سال‌جاری هر ایرانی بالای ۱۸ سال 39.34 تراکنش انجام داده که بیشترین سهم از این تراکنش را کارتخوان در میان ابزارهای پذیرش با سهم 34.80 تراکنش داشته است.

بنابر گزارش شاپرک، در مردادماه سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۹۷۷ تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده که بیشترین سهم به دستگاه‌های کارتخوان با سهم ۸۸ درصد اختصاص داشته است.

عناوین برگزیده