تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۷۵۷
کد خبر: ۵۷۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش معاملات خرد زیر ذره‌بین

می متالز - همانطور که در گزارش‌های پیشین و در دیده‌بان امروز بورس اشاره شد ارزش معاملات خرد مهم‌ترین فاکتوری است که سهامداران در مقطع فعلی باید مد نظر قرار دهند. کاهش محسوس معاملات خرد روز گذشته در کنار رشد نماگرهای اصلی بازار سبب می‌شود تا فعالان بازار این داده را در جلسه امروز با دقت دنبال کنند.
ارزش معاملات خرد زیر ذره‌بین

به گزارش می متالز، بازگشت ارزش معاملات خرد بورس به سطوح نزدیک 2 هزار میلیارد تومان می‌تواند نشان دهد که ذهنیت عمومی به رشد قیمت سهام همچنان پررنگ است.

 ارزش معاملات خرد بورسی تا این لحظه از دادوستدها (11:30) به 1260 میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد ارزش معاملات روز گذشته در جلسه امروز پشت سر گذاشته شود.

  • در معاملات امروز بار دیگر نماد «ونوین» بیشترین ارزش معاملات را در اختیار دارند. با این حال صندوق‌های درآمد ثابت نیز پرمعامله بوده‌اند. 
  • رشد دوباره ارزش معاملات می‌تواند تداوم مسیر صعودی شاخص را تسهیل کند. با این حال از سوی دیگر نیز می‌تواند رفتار هیجانی در سهام را در پی داشته باشد.
  • خالص تغییر مالکیت‌ها و گروه‌هایی که سهامداران خرد هدف قرار می‌دهند می‌تواند در پیش‌بینی این واکنش‌ها به فعالان بازار کمک کند.

نمودار فوق روند تغییرات شاخص کل بورس در کنار ارزش معاملات خرد بورسی را از ابتدای سال 98 نشان می‌دهد. همان‌گونه که مشاهده می‌شود در روندهای صعودی محسوس بازار سهام ارزش معاملات خرد نیز به شیب نسبتا تندی رشد پیدا می‌کند. معمولا با به قله رسیدن ارزش معاملات بورس در مسیر اصلاح قیمتی قرار می‌گیرد و میزان جریان ورود نقدینگی در ادامه دادوستدها مشخص می‌کند که این اصلاح تا کجا ادامه‌دار خواهد بود.

عناوین برگزیده