تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۱۸۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا احتمال مثبت شدن بورس بیشتر است؟

‌می‌متالز - بعد از گذشتی نیمی از سال و تجربه فراز و فرود‌های بسیار زیاد، بالاخره شهریور نیز به پایان رسید تا همگان امید به روز‌های آتی بازار داشته باشند. آغاز تحرکات قیمت‌های جهانی تا اخبار مثبت زیادی پیرامون صنایع مخلف، این امید را زنده نگاه می‌دارد.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل ۰.۲۹ درصد افت و شاخص هم وزن ۰.۵۲ درصد رشد را تجربه نمود. بازار به محدوده تعادلی رسیده و به نظر می‌رسد تمامی بازار‌ها در محدوده ثبات قرار دارند. در شرایط فعلی معامله گران تمایل به نوسانگیری و سرمایه گذاران تمایل به انتخاب نماد‌های بنیادی و دارای پتانسیل تقسیم سود دارند. همچنین در هفته اخیر زندانیان مبادله شدند و منابع بلوکه شده ایران به بانک‌های ایرانی در قطر منتقل شد. ضمن اینکه انتهای هفته قبل دلار از ۵۰ هزار تومان عبور کرد؛ اما در این هفته با اخبار مثبت در جایگاه ۴۹ هزار تومان تثبیت شد.

در روز ۴ شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ارزش معاملات خرد برابر ۳.۵ همت بود. ورود پول حقیقی به گروه‌های کانی غیر فلزی، انبوه سازی و حمل و نقل رقم خورد و از گروه‌های بانک، نفتی و فلزات اساسی پول حقیقی خارج شد. خرید حقوقی‌ها نیز بیشتر از فروش آن‌ها بود. در مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی نیز از بازار خارج شد.

هفته آینده چگونه خواهد بود؟

به نظر میرسد در هفته‌های آتی گزارش ماهانه و شش ماهه شرکت‌ها در روند بازار تاثیر گذار باشد. احتمال میرود صنعت فلزات اساسی با توجه به کاهش محدودیت برق گزارش بهتری را برای ماه شهریور روانه کدال کنند. اوره ساز‌ها نرخ‌های جهانی خوبی در سه ماه دوم رقم زدند و شرکت پالایشی نیز در شرایط خوبی به لحاظ کرک اسپرد به سر میبرند؛ بنابراین انتظار میرود قدرت خریداران در هفته‌های آتی بیشتر باشد؛ بنابراین با توجه به شرایط فوق بازار مثبت متعادل برای شاخص کل پیش بینی می‌شود و عملکرد شاخص کل بهتر از هم وزن خواهد بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده