تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۵۹۵۹۰

سه محصول دانش بنیان صنعت فولاد رونمایی شد

می متالز - سه محصول دانش بنیان صنعت فولاد امروز سه شنبه با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت (صمت) و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آخرین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه فولاد رونمایی شد.
سه محصول دانش بنیان صنعت فولاد رونمایی شد

به گزارش می متالز، در سومین و آخرین روز از گردهمایی فن آورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه فولاد که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، رضا رحمانی وزیر صمت از دستاوردهای ارایه شده صنعت فولاد در این نمایشگاه بازدید و از سه محصول دانش بنیان حوزه فولاد رونمایی کرد.

یاتاقان‌های سه لایه محصول شرکت «پارت آریا نیرو پانیر» اولین محصول رونمایی شده در این رویداد است، این شرکت با استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۲۷۵ میلیون تومان توانسته است این محصول را تولید کند، شرکت فوق فقط تولید کننده یاتاقان‌های سه لایه آلومینیومی‌ در ایران است؛ یاتاقان‌های سه لایه (فلزی) از سه نوع لایه مختلف فولاد،‌ فلز آستری، ‌فلز روکش تشکیل شده‌اند.
دومین محصول رونمایی شده در این رویداد، دستگاه کوانتوکتر بر پایه آهن، مس و آلومینیوم است که توسط شرکت آرا کاوش پژوه ساخته شده است، این شرکت با استفاده از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی توانست نمونه‌ای از دستگاه ذکر شده را بسازد، کاربرد این دستگاه انجام آنالیز کمی ‌و کیفی پایه‌های فلزی در صنایع متالوژی و ریخته گری و آزمایشگاه‌های مرجع است.
دیگر رونمایی مربوط به خدمات آزمایشگاهی آنالیز مواد معدنی محصول بنیاد علوم کاربردی رازی است، این خدمات با استفاده از دستگاه (X-ray diffraction) XRD و XRF پرتابل، جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی مناسب به پژوهشگران و صنعتگران صورت می‌گیرد، تسهیلات مصوب صندوق نوآوری و شکوفایی برای بنیاد علوم کاربردی رازی شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای تامین سرمایه جهت خرید دستگاه‌های مورد نیاز بوده است.

 

انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری بین صنعت فولاد و شرکت‌های دانش‌بنیان 

همچنین دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال و یک میلیون یورو در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد و شرکت‌های دانش‌‎بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد.

اولین تفاهم نامه‌ به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و یک میلیون یورو، میان شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت دانش بنیان سرووهیدرولیک پویا منعقد شد، این تفاهم نامه در رابطه با خدمات تست و ساخت انواع شیرهای هیدرولیک و نیز فروش دانش فنی ساخت منعقد شده است.

علاوه بر این، تفاهم نامه دیگری نیز میان شرکت فولاد اسفراین و شرکت فروآلیاژ آریا به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در رابطه با تولید پودرهای ایزوتردم، فرومولیدن منعقد شد.

این تفاهم نامه‌ها که با حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از معاونان این صندوق منعقد شد، در راستای حمایت از توسعه فناوری‌ها و خدمات دانش بنیان حوزه فولاد و با هدف رفع نیازهای کشور، افزایش بهره‌وری و رونق تولید داخل به امضای طرفین رسید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد