تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۶۲۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هیات اتاق ایران در بزرگ‌ترین رویداد اتاق‌های بازرگانی جهان شرکت می‌کند

مشارکت فعال بخش خصوصی ایران در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان

می متالز - هیات تجاری متشکل از فعالان بخش خصوصی ایران به سرپرستی پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، فردا در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان (WCC) که به مدت سه روز در سیدنی استرالیا برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.
مشارکت فعال بخش خصوصی ایران در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان

به گزارش می متالز، هیات 20 نفره متشکل از فعالان بخش خصوصی ایران به سرپرستی پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، فردا در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان (WCC) که به مدت سه روز در سیدنی استرالیا برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.  

دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان با شعار «محل پیوند کسب و کارها» و با حضور بیش از هزار نفر از کشورهای عضو فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی برگزار می‌شود.

همزمان نمایشگاهی به وسعت  2 هزار و 500 متر مربع در حاشیه این برنامه برپا خواهد شد و اتاق ایران نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی برنامه، نسبت به راه‌اندازی دو غرفه جهت شناساندن ظرفیت‌های ایران به کشورهای عضو اقدام کرده است.

پدرام سلطانی به عنوان عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان در نشست دوره‌ای این شورا شرکت و نظرات خود را در خصوص تعاملات آتی، تعریف پروژه‌های مشترک و پروژه‌های در دست اجرای این شورا عنوان خواهد کرد. نشست‌های بعدی این شورا در پکن و وین برگزار می‌شود.

نایب رئیس اتاق ایران همچنین در دو پانل اصلی کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان با موضوع توسعه پایدار و شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک سخنرانی خواهد کرد.

در حاشیه برگزاری این کنگره، برنامه رقابت اتاق‌های بازرگانی جهان نیز برپا می‌شود و اتاق‌های بازرگانی راه یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها پروژه‌های برتر در زمینه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR)، اشتغال‌زایی، آموزش و طرح‌های برتر نامتعارف را معرفی خواهند کرد. پروژه اتاق شیراز در زمینه اشتغال‌زایی و پروژه اتاق اصفهان در زمینه CSR  از میان 53 پروژه از 27 کشور به مرحله نهایی این رقابت راه پیدا کرده اند. در این رقابت، پدرام سلطانی به عنوان یکی از داوران اصلی انتخاب بهترین پروژه طرح نامتعارف حضور خواهد داشت.

کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و تاکنون در فرانسه، کره جنوبی، کانادا، آمریکای جنوبی، ترکیه، مالزی، مکزیک، قطر و ایتالیا برگزار شده است. دور بعدی این برنامه در برزیل برگزار خواهد شد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پس از رایزنی‌ به عنوان کاندیدای میزبانی کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان در سال 2021 انتخاب شده است.

فدراسیون‌ اتاق‌های بازرگانی جهان به عنوان یکی از شاخه‌های تخصصی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در سال 1951 با هدف یکپارچه‌سازی تصمیمات در سطوح اقتصاد بین‌الملل تشکیل شد. این فدراسیون نهادی غیرسیاسی است که اعضای آن از میان فعالان اقتصادی بین‌المللی در بخش‌های بازرگانی و صنعت برگزیده می‌شوند. 5 هزار اتاق بازرگانی، اتاق مشترک، تشکل و انجمن اقتصادی و بازرگانی از 130 کشور جهان عضو اتاق بازرگانی بین‌المللی هستند.

عناوین برگزیده