تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۶۳۲۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، فرا‌تر از نیازهای امروز صنعت کشور پیشرفت خواهیم کرد

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تداوم ساخت داخل و حمایت همه بخش‌ها صنعتی گفت:در فاصله بسیار کوتاه به فناوری‌هایی دست خواهیم یافت که فراتر از نیاز امروز صنعت کشور است و حتی می تواند زمینه ساز صادرات نوآوری ها و تولیدات فناورانه ما به سایر کشورها شود.
تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، فرا‌تر از نیازهای امروز صنعت کشور پیشرفت خواهیم کرد

به گزارش می متالز، معصومه آقاپور با اشاره به تداوم ساخت داخل و حمایت همه بخش‌ها صنعتی گفت: در فاصله بسیار کوتاه به فناوری‌هایی دست خواهیم یافت که فراتر از نیاز امروز صنعت کشور است و حتی می تواند زمینه ساز صادرات نوآوری‌ها و تولیدات فناورانه ما به سایر کشورها شود.

نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه و تعمیق ساخت داخل با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشورمان و افزایش تحریم‌ها که به نوعی تولید کشور را نشانه گرفته است، امر بسیار پسندیده و کار ارزشمندی است که باید جدی گرفته شود و خوشبختانه این مهم در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت  حمایت های فرابخشی  از این رویکرد و لزوم استمرار آن تا مرحله ثمردهی، تاکید کرد: شرایط حاضر موقعیتی را فراهم کرده است که باید به سمت شکار فرصت ها و ایده های نوی جوانان و فعالان بخش صنعت در جهت خودکفایی بیشتر و قطع وابستگی کشورمان در بخش های مختلف صنعتی حرکت کنیم.

آقاپور خاطر نشان کرد: در نحوه اجراء، توسعه و تعمیق ساخت داخل نیازمند برقراری یک ارتباط سازنده میان بخش صنعت و دانشگاه است؛ چرا که ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های بالقوه شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی بخش های مختلف صنعتی کشور، در سریعترین زمان ممکن بهترین نتایج لازم را به دست آوریم.

وی گفت: باید فصل مشترکی از همکاری میان شتاب دهنده ها، میز های نوآوری و صنعت در سطح کشور شکل بگیرد و از این رهگذر به بهترین شکل استعدادها و توانمندی های جوانان این مرز و بوم بارور شود.

آقاپور با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی های صنعتی کشورمان تاکید کرد: باید قفل جعبه سیاه ارتباط میان دانشگاه و صنعت شکسته شود و مطمئناً با ارتباط صحیح این دو بخش می توانیم نتایج خارق العاده ای را هم در بخش علمی و هم در بخش تولید و صنعت کشور رقم زنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری اولین میز ساخت داخل صنعت پتروشیمی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از برگزاری موفق میزهای ساخت داخل انواع قطعات خودرو طی 2 ماه گذشته، تصریح کرد: این رویکرد باید به صورت مستمر از سوی این وزارتخانه دنبال شود و در همه بخش‌ها ظرفیت های علمی و فناوری کشور با فرصت ها و نیازمندیهای صنعت ارتباط درستی برقرار نمایند تا نتایج آن موجب خودکفایی بیش از پیش کشور در این بخش مهم و حیاتی شود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد