تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۶۳۷۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مرکز شتاب‌دهنده صادرات در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهنده صادرات در این استان راه‌اندازی می شود، گفت: اکنون در حال جانمایی برای احداث این مرکز هستیم.
مرکز شتاب‌دهنده صادرات در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از «کیوان کاشفی» با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجه استان در حوزه صادرات، اعلام کرد: با توجه به این مزیت‌ها به دنبال راه‌اندازی مرکز شتاب دهنده صادرات استان هستیم.

 وی با بیان اینکه پروپوزال اصلی این مرکز، امکانات و اعتبارات آن دیده شده و تنها کار باقیمانده جانمایی نهایی این مرکز است، افزود: در زمینه جانمایی آن نیز رایزنی‌های اولیه را با شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین جهاد دانشگاهی انجام داده‌ایم و امیدواریم با نهایی شدن این رایزنی‌ها شاهد راه اندازی این مرکز در آینده نزدیک باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآور شد: قرار است در این مرکز به واحدهای تولیدی و صنعتی که ظرفیت صادرات دارند اما تاکنون صادراتی نداشته‌اند کمک شود تا بتوانند محصولات خود را به کشورهای دیگر ارسال کنند.

کاشفی تصریح کرد: برای این منظور چند نفر از کارشناسان این واحدها و همچنین تعدادی از افراد باتجربه و متخصص کشور در این مرکز مستقر خواهند شد و به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه خدمات و مشاوره می‌دهند تا بتواند کالاهای تولیدی خود را صادراتی کنند.

وی تاکید کرد: در این مرکز خدماتی در زمینه ارزیابی نوع محصولات، ظرفیت صادراتی واحدها، شیوه بسته‌بندی، مشاوره برای بازاریابی، کمک برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و... انجام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هر سال ۸ تا ۱۰ مورد از واحدهای صنعتی استان صادراتی شود، یادآوری کرد: این امر به افزایش و تنوع صادرات استان کرمانشاه کمک خواهد کرد.

کاشفی افزود: واحدهای تولیدی که بتوانند محصولاتشان را صادر کنند هم  افزایش ظرفیت تولید خواهند داشت و هم اشتغال‌زایی بیشتری به همراه دارند.

بیش از یک میلیارد دلار کالا در نیمه اول سال جاری از استان کرمانشاه صادر شده است.

عناوین برگزیده