به گزارش می متالز، آرش محبینژاد دبیر انجمن قطعهسازان همگن در خصوص توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال جاری گفت:این یک اصل در بازار خودرو است که خودروهای با پلتفرمهای قدیمی که از استانداردهای روز دنیا عقب هستند و انتظارات مشتریان را برآورده نمیکنند و به لحاظ کیفیت نیز مورد رضایت مشتریان نیستند باید از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین شوند اصرار بر تولید خودروهای قدیمی یک نوع ارتجاع است و حذف خودروهای قدیمی جزو تصمیمهای کلان کشور به شمار میرود.
وی ادامه داد: مطابق اطلاعاتی که بنده دارم برنامه زمانبندی خروج این خودروها توسط ایران خودرو و سایپا به وزارتخانه اعلام شده و اکنون سایپا فعالیتهای خود را بر روی دو خودروی جایگزین و ایران خودرو بر یک خودرو آغاز کرده و قرار است به محض توقف تولید خودروهای قدیمی خودروهای جدید جایگزین آن شوند.
محبی نژاد تصریح کرد: روز سه شنبه برخی قطعهسازان جلسهای با مدیران ارشد سایپا جهت راه اندازی زنجیره تامین برگزار کردند و سفارشات تامین قطعات برای دو خودرو جدید به قطعهسازان داده شد اما اینکه آیا تولید این سه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا در زمان اعلام شده محقق شود یا خیر باید منتظر ماند.
وی در پاسخ به این سوال که خلاء ایجاد شده در بازار که به واسطه حذف این ۴ خودرو که از خودروهای پرتیراژ هستند چگونه پر خواهد شد؟ اظهار داشت: قرار است قسمتی از این خلاء با افزایش تیراژ خودروهای دیگر مانند تیبا و کوییک پر شود و بخشی دیگر با تولید خودروهای جدید، ضمن آنکه برنامه تولید خودروهای دیگر نیز آماده است که توسط خودروسازها اطلاع رسانی خواهد شد.