تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۲۰
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۱۷۵۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد:

درخواست جلسه فوری با وزیر صنعت برای حل چالش‌های صنعت قطعه‌سازی

‌می‌متالز - دبیر انجمن قطعه‌سازان با اعلام مهمترین چالش‌های این صنعت، خواستار جلسه‌ای حضوری و فوری با وزیر صنعت جهت تبیین مشکلات و ارائه راهکار‌های پیشنهادی شد.

به گزارش می‌متالز، آرش محبی‌نژاد در نامه‌ای به وزیر صنعت اعلام کرد: انجمن قطعه‌سازی در جهت رسالت مبنی بر ایجاد ارتباط بین قطعه سازان و خودروسازان و سایر نهاد‌های ذی‌ربط طی این سال‌ها، مجموعه‌ای از مشکلات، چالش‌ها و هشدار‌ها را به خودروسازان وزارت صنعت، وزارت اقتصاد، نمایندگان مجلس و سایر مجموعه‌های تصمیم‌گیرنده منعکس کرده است.

چالش نقدینگی، قیمت‌گذاری دستوری خودرو و قطعات، دشواری تأمین ارز مواد اولیه داخلی و خارجی، لزوم ایجاد زیرساخت‌های جدید و تأمین ماشین‌آلات و بروز آوری دانش فنی، عدم وجود مرکزیت سیاست‌گذاری در صنعت خودرو، انرژی و منابع انسانی و البته تأمین قطعات یدکی خودرو‌های نو و دست دوم وارداتی از مهمترین چالش‌های جدی صنعت قطعه‌سازی است.

در صورت عدم توجه به این مشکلات شاهد بدتر شدن اوضاع و تشدید مشکلات در صنعت خودرو خواهیم بود. از وزیر صنعت درخواست می‌شود جلسه فوری حضوری جهت تبیین مشکلات فوق و ارائه راهکار‌های پیشنهادی تشکیل شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده