تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۲۲۹۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خبر داد:

رونمایی از ۳ قرارداد جدید خودرویی در آینده‌ای نزدیک

‌می‌متالز - ابراهیم دوست‌زاده گفت: ۳ قرارداد جدید خودرویی در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم دوست‌زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اشاره به اقدامات این انجمن در شش ماهه نخست امسال، افزود: شرکت در نمایشگاه قطعات خودروی روسیه در دومین سال متوالی یکی از بزرگترین رویداد‌های ما به حساب می‌آید چرا که در این نمایشگاه توانایی‌های قطعات داخلی به نمایش گذاشته شد.

او از انجام رایزنی‎ها و مذاکرات در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه خبرداد و گفت: هم‌اکنون سه قرارداد برای اجرا در دست داریم که در زمان مناسب رونمایی می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو، صادرات برخی قطعات به کشور روسیه در سال گذشته را از دیگر برنامه‌های این انجمن ذکر کرد و افزود: بازار روسیه به دلیل ایدئولوژی‌های اقتصادی و سیاسی یکی از مهم‌ترین بازار‌های هدف به حساب می‌آید.

دوست‌زاده، همکاری با یکی ازشرکت‌های خوروسازی را برنامه دیگر این انجمن دانست و ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیرا با یکی از شرکت‌های معتبر خودروسازی در کشور روسیه به نام (نامی اتوموتیو) داشتیم، قرار شد در قالب یک قرارداد رسمی همکاری‌های خود را توسعه دهیم.

او در خصوص درصد رشد مبالغ قرارداد درشش ماهه نخست سال نیز اظهار کرد: اولین فاز قرارداد‌های منعقده در طول نمایشگاه بیش از ۲۰۰ میلیون یورو بوده است در حالی‌که مجموع مبالغ حاصل از قرارداد‌ها در سال گذشته به ۷۰۰ میلیون یورو رسید.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان‌اینکه آینده قابل قبولی را برای صنعت قطعه‌سازی کشور متصورهستیم، بیان کرد: در یکسال گذشته مشکلات عدیده‌ای در بحث صادرات قطعات به روسیه داشتیم که با رایزنی‌های صورت گرفته بسیاری از آن‌ها رفع شده به نحوی که در این باره می‌توان به تبادلات بانکی، گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد.

دوست‌زاده در پایان با اشاره به کشور‌های هدف انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان برای گسترش سطح صادرات نیز گفت: آفریقای جنوبی، حاشیه خلیج فارس و ترکیه از جمله کشور‌های هدف ما برای صادرات هستند که هم‌اکنون رایزنی‌هایی با آن‌ها صورت گرفته، اما برای تحقق اهداف مورد نظرنیازمند زمان و پیگیری‌های متعدد هستیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده