تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۰۱۴۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

زیان قطعه‌سازی در سال ۹۸

می متالز - دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: اصلاح قیمت‌ها با وجود افزایش‌های چند باره قیمت‌های مواد اولیه و نهاده‌های تولید، به‌موقع انجام نمی‌شود و بر این اساس، خودروسازان و قطعه‌سازان با زیان قابل توجهی در سال ۹۸ مواجه شدند.
زیان قطعه‌سازی در سال ۹۸

به گزارش می متالز، آرش محبی‌نژاد افزود: مجموعه مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودروسازان به حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق است. وی گفت: بخشی از این افزایش به دلیل افزایش تیراژ تولید خودرو و افزایش قیمت قطعات بوده و بخشی دیگر به علت ناتوانی خودروسازان در بازپرداخت مطالبات زنجیره تامین است. محبی‌نژاد ادامه داد: اکنون بسیاری از تعدیل قیمت‌های قطعات سال ۹۸ به ویژه مربوط به تغییر نرخ ارز محاسبه و اعمال نشده است. وی بیان کرد: مشکلات زنجیره تامین خودروسازی کشور شامل بحران نقدینگی به دلیل مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید، مشکل قیمت فروش قطعات خودرو و دشواری تامین مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته داخلی و خارجی است. وی با اشاره به وجود «تحریم» و «کرونا»، اضافه کرد: همچنین، تیراژ پایین تولید موجب افزایش هزینه‌های سربار و ضرر و زیان کلان به قطعه‌سازی کشور شده است.

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت