به گزارش میمتالز، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازیها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامهریزی و شناسایی تعداد قطعههای وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.
محمود نجفی سهی اظهار داشت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازیها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامهریزی و شناسایی تعداد قطعههای وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.
وی افزود: خودروسازان شروع به مونتاژ قطعات ساخت داخل میکنند، اما در ادامه برنامهریزی برای تکمیل چرخه تولید به دلیل چالشهایی که در حوزه تامین قطعات وارداتی، موانع ارزی، بانکی و گمرکی وجود دارد با وقفه مواجه میشود.
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: تا زمانی که زنجیره ناقص تولید خودرو تکمیل نشود، نمیتوان انتظار اقدام به موقع در حلقه نهایی تولید را داشت و تحقق این موضوع، مشروط بر اراده مسئولان و مدیرانی است که حضور، تصمیمات و اقدامات به موقع آنها اثرگذار است.
نجفی سهی در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف یا فقدان نیروی ماهر و متخصص یکی از عوامل موثر بر تولید خودروهای ناقص به شمار میرود، تصریح کرد: صنعت خودروی کشور از نیروهای متخصص و فنی بهره میبرد و قطعهسازی نیز نخستین صنعتی بود که موفق به کسب نشان استاندارد ایزو شد. این موضوع نشان میدهد صنعت خودرو از آمادگی پیشرفت و تولید خودروهای بروز و با کیفیت برخوردار است مشروط بر اینکه شرایط مناسب برای تولید مهیا باشد. پس بدین ترتیب، تولید محصول در درجه اول نیازمند امکانات، تجهیزات، منابع کافی و لازم و رفع محدودیتها است.
وی در خصوص تاثیر تکنولوژی بر کاهش قیمت تمام شده و توقف تولید خودروهای ناقص تاکید کرد: ماشینآلات مورد استفاده در صنعت قطعهسازی بروز نیستند و بیشترین وابستگی را به نیروی کار دارند. ماشینآلاتی که اگر با خرابی مواجه شوند، تامین قطعات یدکی آنها به سختی انجام میشود. تمامی این موارد از الزامات تولید و تحویل به موقع خودرو به مشتریان است.
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوان از عرق ملی صنعتگران بخش خودرو به خوبی بهرهبرداری نمود، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
منبع: خبر خودرو