تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۶۴۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فقدان امکانات کافی نظارتی در گمرک زابل

می متالز - رئیس تیم کارشناسی کمیسیون اصل 90 گفت:‌ گمرک میلک در شهرستان زابل فاقد ایکس‌ری برای چک کردن محموله‌هایی است که از این مرز خارج می‌شود.
فقدان امکانات کافی نظارتی در گمرک زابل

به گزارش می متالز، تیم کارشناسی کمیسیون اصل 90 در جریان بازدید خود از گمرکات سیستان و بلوچستان امروز از گمرک میلک در شهرستان زابل بازدید کردند.

امیر خجسته نایب‌ رئیس کمیسیون و رئیس این تیم کارشناسی، با اشاره به جزئیات این بازدید گفت:‌ گمرک میلک فاقد ایکس‌ری برای چک و نظارت محموله‌هایی است که از این مرز از کشور خارج می‌شود.

وی افزود:‌ مشکل دیگر کمبود نیروی انسانی در گمرک این مرز است به گونه‌ای که در دروازه خروجی این گمرک تنها دو نفر در طول شبانه‌روز و هر کدام 12 ساعت مشغول به کار هستند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به عبور و مرور تعداد زیادی از کامیون‌ها برای صادرات کالا و مواد سوختی به افغانستان از این مرز کمبود نیروی انسانی و فقدان ایکس‌ری در گمرک میلک باعث شده تا نیروی انسانی محدود در این گمرک نتواند به کار نظارت بر کالاها و محموله‌های در حال خروج از کشور را به طور صحیح و کامل انجام دهند.

خجسته ضمن تقدیر از زحمات نیروهای گمرک میلک خاطرنشان کرد: پرونده این گمرک در رابطه با نبود ایکس‌ری و همچنین کمبود نیروی انسانی برای نظارت بر کالاها و محصولات در حال صدور از این مرز در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم لازم در خصوص آن اتخاذ خواهد شد.

عناوین برگزیده