تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۶۴۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

تسهیل شرایط کارفرمایان با اجرای قوانین بهبود فضای کسب‌وکار

می متالز - سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بزرگ‌ترین مشکل تولید در شرایط فعلی را بی‌ثباتی نرخ ارز می‌داند زیرا این بی‌ثباتی باعث سرگردانی نقدینگی مردم شده و از طرفی تولیدکننده نیز به دلیل تغییر نرخ ارز، امکان تعیین قیمتی ثابت برای کالاهای خود ندارد.
تسهیل شرایط کارفرمایان با اجرای قوانین بهبود فضای کسب‌وکار

به گزارش می متالز، وی می‌افزاید: مشکل دیگر نیاز تولیدکنندگان به افزایش سرمایه در گردش است به این دلیل که باوجود کاهش ارزش پول رسمی کشور، فعالان مجبور به خرید مواد اولیه با قیمت بالا هستند ازاین‌رو نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دو تا سه برابر شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه می‌کند: همچنین وصول مالیات بر ارزش‌افزوده معضلی دیگر برای فعالان اقتصادی است که در وضعیت رکود همچنان پایدار مانده است.

سهل آبادی در رابطه با تأثیر تسهیلات در خروج صنایع از رکود می‌گوید: تسهیلات با گذر از موانع زیادی به دست مدیران صنایع می‌رسد و زمانی که تسهیلات پرداخت می‌شود به‌قدری با تأخیر است که مشکل چندانی را از بنگاه صنعتی حل نمی‌کند.

به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در دوره‌ای قرارگرفته‌ایم که بیشتر تولیدکنندگان به سیستم بانکی بدهکار هستند به این دلیل بسیاری از آنها تمایل به دریافت مجدد تسهیلات ندارند؛ زیرا توان پرداخت تسهیلات از آن‌ها ساقط‌ شده است.

وی ادامه می‌دهد: همچنین کارفرمایان به دلیل مشکلاتی که دارند در پرداخت حق تأمین اجتماعی کارگران ناتوان شده‌ و این وضعیت منجر به محرومیت کارگران از حق درمانی شده است.

سهل‌آبادی معتقد است که با اجرای قوانین مرتبط با بهبود فضای کسب‌وکار شرایط برای کارفرمایان صنعتی تسهیل می‌شود و پیامدش تولید بیشتر و با کیفیت‌ بالاتر، اشتغال و رضایت کارگران است که روی دادن این اتفاق، انتظار همه مدیران صنایع است.

عناوین برگزیده