تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۹۴۲
کد خبر: ۶۵۴۸۸

کافه معدن؛ عرصه ورود استارت آپ به قلمرو معادن

می متالز - «حسن کلانکی» در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، اظهار داشت: ٣٣ سال است که در بخش معدن و در حوزه های مختلف اکتشاف، استخراج و فرآوری فعالیت می کنم و در این بخش ها تاثیرگذار بودم.
کافه معدن؛ عرصه ورود استارت آپ به قلمرو معادن

به گزارش می متالز، وی افزود: ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا از حیث وفور منابع طبیعی است و علاوه بر آن از نظر منابع انسانی نیز وضع مطلوبی داریم اما با این وجود سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کم است و از این لحاظ از سال گذشته رویکرد جدیدی در بحث معدن حس شد.

مدیرعامل کافه معدن گفت: جامعه معدنی می تواند در اقتصاد تاثیرگذار باشد و با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی که از ١٠ سال قبل در کشور مطرح شد، معدن با تاثیر بر اقتصاد از بسیاری از کنش ها جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: از ٢، ٣ سال قبل با پررنگ شدن فناوری در صنعت، معدن نیز به این صحنه ورود کرد. شرکت های دانش بنیان در گذشته پایه ریزی شده بود و در کنار آن شرکت های نوپا یا استارت آپی هم می توانستند نقش خود را ایفا کنند.

کلانکی گفت: برای اینکه فضای اشتراکی فراهم کنیم و به اهداف برسیم به این نتیجه رسیدیم که پلتفرمی طراحی شد که به صورت مشخص اسم معدن را داشته باشد بنابراین کافه معدن را تأسیس را در زمان معین و با تیم مناسب برای رسیدن به چشم انداز و اهداف تعیین شده تاسیس کردیم.

وی افزود: ماموریت ما این بود که مراکز آکادمیک را در بخش های خصوصی و دولتی در تعامل مشترک قرار دهیم و این اتفاق افتاد و براین اساس با مدیران دانشگاه امیرکبیر، شرکت تعاونی و معدنی و بخش خصوصی تفاهم نامه ای امضا کردیم تا با هم گفتگو کنند و به رشد و پایداری کمک کنند و باهم به نتایج خوبی برسیم.
موسس و بنیانگذار کافه معدن اضافه کرد: برای فعالیت در این عرصه نیازمند بخش قوی دولتی و خصوصی و دانشگاهی در کنار خود بودیم که برای رسیدن به این منظور و فضای اشتراکی کافه معدن را راه اندازی کردیم.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده