به گزارش می متالز، هفت شهر از مجموعه رویدادهای استانی جشنواره وب و موبایل این بار در قزوین در حال برگزاری است.
این جشنواره با دعوت از برترینهای حوزه وب و موبایل، صاحبان کسب و کارهای موفق در تهران و زیست بوم منطقه با هدف انتقال تجربیات، اشتراک گذاری، و تسهیل سبکه سازی و ارتباط با افراد برگزار میشود.
رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با حضور در این رویداد به موضوعات پیش آمده در خصوص تاکسیهای اینترنتی اشاره داشت و افزود: طی روزهای گذشته شاهد شکایت یک سازمان دولتی از استارت آپهای حمل و نقل بودیم.
وی ادامه داد:طی مصوبه سال گذشته مقرر بود در صورت وجود هر گونه شکایت در کارگروهی با حضور معاونت حقوقی رئیس جمهوری، موضوع مطرح و سپس اقدام شود.
الفت نسب گفت: این قانون رعایت نشده و امیدوازیم شرایط تغییر کند.
وی در پایان اظهار داشت: تاکنون ٢٢٠٠نامه برای حل مشکلات کسب و کار آنلاین از سمت اتحادیه به سازمانهای دولتی ارسال شده است.
محمد رحمانی، مدیرعامل موسسه حقوقی بیان امروز و مدیرحقوقی اسنپ گفت: از ابتدا، اسنپ در جریان اخذ مجوز قرار داشت و شهرداری بر این ادعا بود که برابر با قانون "نهم توسعه و حملونقل"، مدیریت حمل و نقل شهری بر عهده شهرداری بوده و اسنپ مکلف به گرفتن مجوز از این نهاد است.
وی ادامه داد: اما این پروسه طی پنج سال به طول انجامید و حتی فک پلمپ نیز در این میان، رخ داد.
رحمانی تصریح کرد: صدور مجوز برای افراد صنفی فعال در حوزه حملونقل عمومی بر عهده اتحادیه بوده اما؛ نظارت بر فرد صنفی موکول به دستورالعمل ارسالی از وزارت کشور و صنعت است.
حسین گرجی بنیانگذار استارت آپ صفر کیلومتر در خصوص مشکلات فروش در سطح شهری گفت: برخی فروشندهها به صورت سنتی در سطح شهر به فروش پرداخته و طبعا مشکلات و کاهش درآمد دارند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر مشکلاتی، چون دانش فنی و پرهزینه بودن سایتهای اینترنتی افراد را به حضور در تلگرام و اینستاگرام ترغیب کرده که بستر مناسبی نیست.
گرجی افزود: صفر کیلومتر در بستری با کمتر از ١٥ دقیقه شرایط را برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی شخصی فراهم کرده و خریدار نیز با یک جستجوی ساده محصول خود را انتخاب و قیمت آن را مقایسه میکند.
امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی دیجی کالا با اعلام جزییاتی از وضعیت دیجی کالا گفت:این شرکت ٢٠ میلیون کاربر ماهانه، چهارمیلیون بازدید کننده،٣٠هزار فروشنده، صنعتگر و کسب و کار ایرانی و به واسطه آن ٣٠ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم، ٣٤٠٠ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود:در دوران بحرانی سال ٩٧، افزایش قیمت دلار و بحران اقتصادی و در ادامه اتهام احتکار و گران فروشی دامن دیجی کالا را گرفت.
موسوی از این شرایط به پروژه آتش یاد کرد و گفت:موج صداهای منفی و مثبت تبدیل به دماسنج برند دیجی کالاست، برند دیجی کالا در معرض خطر قرار گرفت و نیاز به ارائه راهکار بود.
وی افزود: استراتژی ابتدایی این بود: به صداهای منفی پاسخ نده، صدای منفی بلندتر میشود. تا سال ٩٦ دیجی کالا در هیچ کنفرانس خبری حضور نداشته و پاسخگو نبود که بعد از مطرح شدن استراتژی برند، اقدام به پاسخگویی ١٠٠ درصدی در تمامی حوزهها کرد.
مدیر روابط عمومی دیجی کالا در پایان استفاده از سرمایه گذار خارجی را امری مثبت دانست و گفت:با ورود سرمایه گذار خارجی دانش و تکنولوژی و تجارب پیشرفته دنیا وارد کشور شده و مسیر توسعه در حوزههایی که تخصص وجود ندارد فراهم خواهد شد.