تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۶۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خواجه نصیری خواستار شد:

وزیر جدید صنعت و معدن سوابق شرکت های خارجی فعال در ایران را بررسی کند

می متالز - هومان خواجه نصیرى، مدیر اجرایى "اتوتک" ایران ضمن تشریح توانمندى ها در ارایه خدمات کیفى به صنایع مختلف گفت: با تقویت ساختار شرکت اتوتک در ایران ، از این پس این مجموعه، در پروژه‌های صنعتی و معدنی بیشتر و متنوع تری حضورخواهد داشت.
وزیر جدید صنعت و معدن سوابق شرکت های خارجی فعال در ایران را بررسی کند

به گزارش می متالز و به نقل از ماهنامه تخصصى پردازش، مهندس هومان خواجه نصیری، "معاون معدنی گروه صنعتی بازرگانی ایران اروپا" و "مدیراجرایی اتوتک ایران" گفت: طی 18 سال گذشته اتوتک تنها در ایران یک نمایندگی انحصاری بنام " گروه صنعتی بازرگانی ایران اروپا "داشته است، اما هم‌اینک علاوه بر این نمایندگی دفتر خود اتوتک نیز با اهدافی چون پاسخگویی سریعتر به مشتریان، گسترش انواع خدمات پس از فروش و همچنین تمرکز بر فرصت‌های جدید با سرمایه گذاری مشترک دو شرکت فوق الذکر فعال گردیده است.

وی با اعلام این‌که یکی از دستاوردهای ایجاد این دفتر کمک به رفع سریعتر مشکلات اجرایی پروژه ها و متعاقبا افزایش سرعت اجرای آنها ، استفاده از حداکثر توان ساخت داخل "با کیفیت" خواهد بود، گفت: دردوره جدید علاوه بر بحث توسعه بازار و شناسایی فرصت‌های‌ جدید که عمدتا با استفاده از امکانات و ارتباطات ایران اروپا ادامه می یابد ، توجه بیشتر به اجرای مطلوبتر پروژه‌های صنعتی و معدنی ایران و حضور بیشتر در سایت های مشتریان کلیدی توسط دفتر اتوتک ایران افرایش قابل ملاحظه ای یافته است. مجموع این فعالیت ها در افزایش  درآمد حاصل از خدمات پس از فروش اتوتک در ایران موثر بوده است.

خواجه‌نصیری افزود: سابق بر این و قبل از ایجاد دفتر اتوتک در ایران در صورت بروز هر مشکل فنی در محل پروژه‌ها یا سایت های مشتریان حتما باید با دفاتر خارج از کشور اتوتک هماهنگ می‌شد تا نیرو اعزام شود، اما امروز پرسنل ایرانی و خارجی مستقر در دفتر اتوتک هستند امکان رسیدگی به مشکل را در زمان کوتاه تری دارند.

مدیر اجرایی دفتر اتوتک در ایران خاطرنشان کرد که با راه اندازی این دفتر، مسؤولیت پذیری و حساسیت ما در قبال چگونگی و کیفیت اجرای پروژه‌های اتوتک در ایران افزایش یافته است تا بتوانیم همواره در راستای افزایش جلب رضایت مشتریان خود قدم برداریم..

به گفته او، با این تغییرات، خدمات پس از فروش ما به مشتریان نه تنها در زمینه قطعات‌یدکی بلکه در خصوص آموزش، بهینه‌سازی، مشاوره و نظارتهای فنی روند صعودی داشته است.

گفتنی است، اتوتک درحال حاضر30 شعبه در سراسر جهان دارد و به 80 کشور دنیا خدمات ارایه می کند و بر حسب پیچیدگی و پتانسیل برخی از بازارها مانند ایران و چین ، علاوه بر نمایندگی، ناگزیر به ایجاد شعبه نیز بوده است.

اتوتک با هدف افزایش کیفی خدماتش و تسریع در انجام موثر آنها اقدام به استقرار کارشناشان فنی خود در سایت‌ های مشتریان کلیدی خود هم‌چون گل‌گهر، گهرزمین، منطقه مس‌کرمان و مبارکه کرده است.

خواجه‌نصیری با اشاره به این‌که شرکت درحال حاضر یک یا چند قرارداد فعال با شرکت های ایمیدرو ، گل‌گهر، صنایع ملی ‌مس، گهرزمین، مبارکه، فولاد‌خوزستان، فولاد‌خراسان و توسعه معادن سرب و روی ایران دارد، گفت: این شرکت عمدتا درحوزه صنایع فولاد کشور، در احداث پروژه‌های کنستانتره وگندله‌سازی سنگ‌آهن و همچنین درحوزه صنایع مس در ساخت واحدهای تغلیظ، ذوب ، پالایشگاه و اسید سولفوریک عمدتا فعالیت نموده است .

معاون معدنی گروه صنعتی بازرگانی ایران اروپا با اعلام این‌که اتوتک هم‌اینک در مرحله تحویل نهایی مهندسی پایه تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب (وابسته به ایمیدرو) است، برخی از برنامه‌های آینده این مجموعه را یادآور شد و تصریح کرد که این شرکت درصدد است تا درحوزه فرآوری طلا ، فسفات، لیتیوم، آنیتموان، بهینه سازی مصرف آب، آبگیری از باطله‌های سنگ آهن و تبدیل انواع مواد زاید به انرژی نیز فعالیت خود را در ایران افزایش دهد.

وی با تاکید بر این‌که شرکت اتوتک از معدود شرکت‌های دنیا هست که در ارایه تکنولوژی فرآوری به طیف وسیعی از مواد معدنی و فلزات درک و تسلط کافی دارد ، افزود با این بضاعت، نگاه جامع و پیوسته به بهینه‌سازی مصرف‌آب در یک مجتمع بزرگ مشتمل بر واحدهای فراوری مختلف به همراه ارایه راهکارهای پایدار و سازگار با محیط‌زیست میسر می گردد که مزیت ویژه ای برای اتوتک ایجاد می کند. به عنوان مثال، این شرکت در مجتمع مس سرچشمه و در احداث واحدهای ذوب، اسید، تغلیظ حضور داشته و طبعا تسلط فرایندی به تک تک این واحد‌ها دارد و لذا بهتر از رقبای خود درک میکند که با چه روشی مصرف کلی آب در ترکیب این واحدها به حداقل برساند.

خواجه‌ نصیری توانمندی اتوتک در تبدیل زباله به انرژی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که علی‌رغم توانایی این شرکت درحل معضل انباشت زباله‌ها و تبدیل آن‌ها به انرژی درنقاط مختلف کشور از جمله شمال ایران، نبود اطلاعات منسجم ، شفاف و الویت بندی شده، فقدان قوانین و مقررات حمایتی و نبود مشاوران حرفه‌ای دراین حوزه را از جمله موانعی دانست که امکان اجازه فعالیت در این زمینه را پر مخاطره کرده است.

 وی با تاکید بر این‌که تعلل دولت در تامین مالی پروژه های زباله سوز خصوصا در استان های شمالی تاکنون هم پیامدهای منفی زیادی داشته است، به مسوولان دولتی توصیه کرد که در این زمینه از تجربیات کشورهای پیشرو در حل معضلات شهری چون انگلستان استفاده کنند.

او در ادامه از وزیر جدید صنعت ، معدن و تجارت خواست تا سوابق شرکت‌های خارجی که طی 10 سال گذشته در ایران فعالیت کرده‌اند را بررسی کنند تا زمینه همکاری با شرکت هایی که در ایجاد واحدها و کارخانجات پایدار موفق عمل کرده‌اند، با حمایت وزیر محترم گسترش بیشتری پیدا کند. به هرحال محصولات واحدهای پایدار، قابلیت رقابت در عرصه بین‌المللی را دارند.

معاون معدنی گروه صنعتی بازرگانی ایران اروپا با اعلام این که دولت می‌تواند از طریق تعامل سازنده با این‌گونه شرکت‌ها، از دانش و تجربه آنها در تدوین نقشه راه های آتی  بهره ببرد ، گفت: اتوتک تنها شرکت بین‌المللی در دنیاست که در حوزه فرآوری انواع مواد معدنی و فلزات به تنهایی طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌های پایدار و اثبات شده  را در زمینه های مختلفی از جمله سنگ آهن، مس، طلا، سرب، روی، تیتانیوم، آلومینا، آلومینیوم، فسفات، فروآلیاژها و غیره ارایه می‌کند. ضمن آنکه اتوتک جز معدود شرکت های صاحب تکنولوژی غربی بود که در سخت‌ترین شرایط  سیاسی و اقتصادی، مشتریان ایرانی خود را رها نکرد و به تعهدات قراردادی اش عمل نمود.

خواجه‌نصیری افزود: اتوتک سعی کرده در تمام دوره حیات خود در ایران به دور از اختلافات و جناح بندی های سیاسی و با شفافیت زیاد برنامه‌ها و پروژه‌های خود را به‌ پیش ببرد، لذا توجه به سلامت کار در تمام پروژه‌ها غیر قابل تردید است.

او بر ضرورت تقدیر از شرکت‌های صاحب تکنولوژی خارجی در کنار شرکت های ایرانی در مراسم افتتاح واحدهای صنعتی و معدنی تاکید کرد و گفت: بدون شک قدرشناسی از شرکت‌های فعال خارجی درپروژه‌ها، شرط اخلاق است که معمولا مغفول می ماند.

گفتنی است، دفتر اتوتک از ابتدای آگوست 2017 با ترکیبی ازنیروهای ایرانی و خارجی در کنار نمایندگی این شرکت در ایران فعال می باشد. 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده