به گزارش می متالز، مهدی عبدالکریمزاده اظهار داشت: طی ۵ ماهه نخست پارسال در حوزه کاری راه آهن گرگان ۵۲ هزار مسافر از قطار برای تردد استفاده کردند اما امسال و به دلیل وقوع سیل و تغییر ساعات حرکت این تعداد به ۳۰ هزار نفر کاهش یافت.
وی گفت: برخی مسیرهای راه آهن گرگان - تهران در محدوده استان مازندران بر اثر وقوع سیل ابتدای امسال دچار آسیب شده که ایمن سازی و تکمیل زیرسازی آن هنوز به پایان نرسیده است.
وی بیان کرد: ضرورت حرکت مداوم قطار؛ انجام مستمر عملیات مقاوم سازی را ناممکن کرده و به همین دلیل تغییر زمان تردد و استفاده بیشتر از ساعات مفید کار برای ایمن سازی این خط آهن در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: اکنون ساعت حرکت قطار گرگان به مقصد تهران از ساعت ۸ شب به ۴.۳۰ عصر تغییر یافته و موجب شده مسافران به جای ۶ صبح، ساعت ۲ بامداد در ایستگاه تهران پیاده شوند که رسیدن در این زمان نامناسب موجب نارضایتی شده و به مرور از تعداد استفاده کنندگان این خط ریلی کاسته شد.
عبدالکریمزاده افزود: در ابتدا قرار بود تعمیرات این خط ریلی در روز انجام شود که در آن صورت همه رفت و آمدهای قطار به استان گلستان حذف می شد که پس از رایزنی، انجام تعمیرات به شب موکول شد و به همین دلیل، زمان حرکت قطارها تغییر یافت.
وی با یادآوری سختی کار تعمیرات در حوزه راه آهن؛ ادامه داد: تجهیزات لجستیکی سنگینی برای بهسازی زیرسازی استفاده می شود همچنین نصب، جک گذاری و استقرار ادوات نیازمند زمان طولانی است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ پیش بینی کرد؛ عملیات زیرسازی و ایمن سازی خط آهن آسیب دیده از سیل گلستان آبان ماه امسال به پایان رسد.
به گزارش ایرنا در اثر سیل فروردین ۹۸ و با هدف تخلیه سیلاب پیرامون شهر آق قلا با مصوبه شورای تامین گلستان، ۷ نقطه از مسیر ریلی گرگان - اینچه برون در منطقه آق قلا که مسیر تردد قطارهای باری به سمت ترکمنستان و دیگر کشورهای حوزه CIS بود، شکافته شد.
در سیل گلستان، ۷ نقطه از مسیر ریلی گرگان - اینچه برون که مسیر تردد قطارهای باری به سمت ترکمنستان بود شکافته شد.
طبق اعلام مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ کشور، مسیر ریلی گرگان به سبز دشت و مسیر سبز دشت به اینچه برون در سیل حدود ۳۸۰ میلیارد ریال خسارت دید.
علاوه بر آن، سیل به خطوط ریلی، دیوار حفاظتی حاشیه ریل و سایر تجهیزات در مسیر خط آهن شمال ( گرگان - تهران) خسارت وارد کرد.