تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۲۲۶۸۹
رئیس جمهور:

راه‌آهن سنندج تا عراق امتداد می‌یابد

‌می‌متالز - رئیس جمهور گفت: مردم کردستان برای به ثمرنشستن راه‌آهن ۱۷ سال انتظار کشیدند و خدا را شاکر هستیم که به دولت این افتخار را عنایت فرمود که این خدمت را انجام دهیم و این خط را تا مرز باشماق و عراق ادامه می‌دهیم.

به گزارش می‌متالز، سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح خط ریلی همدان سنندج اظهار کرد: از اینکه امروز یکی از انتظارات و مطالبات مردم کردستان عملیاتی شده بسیار خرسند هستم باید از همه همکاران در مجموعه دولت و پیمانکاران و مهندسین و کارگرانی که با تلاش شبانه روز این انتظار قریب به ۱۷ ساله را جامه عمل پوشاندند تقدیر کنم.

وی افزود: مردم انتظار داشتند در این ۱۷ سال این طرح به ثمر بنشیند و خدا را شاکر هستیم که به دولت این افتخار را عنایت فرمود که این خدمت را انجام دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: کردستان سرزمین مقاومت در برابر دشمنان است و از مردمانی محترم فرهنگی با صفا، مقاوم و مردمانی دارای سنت‌های بسیار ارزشمند منطقه‌ای و بومی همچنین برخوردار از اعتقادات و باور‌های الهی که همواره به عنوان یک پشتوانه برای انقلاب اسلامی بوده و هستند.

رئیسی تصریح کرد: خدمت به این مردم و کار برای این مردم برای دولت و همه مسوولان فخر است و باید به آن افتخار کنند و برای رفاه آن‌ها خدمت و تلاش کنند.

وی اذعان کرد: برای اینکه کار این ایستگاه به پایان برسد، تلاش زیادی صورت گرفته است چرا که خطوط ریلی برای اتمام نیاز به تلاش و کار شبانه‌روزی دارد.

رئیس جمهور عنوان کرد: سفر من به کردستان برای این است که از تک تک کسانی که برای به ثمر نشستن این مطالبه نقش داشته‌اند، تقدیری داشته باشم.

وی با بیان اینکه این کار بزرگی است که نیاز به تلاش شبانه‌روزی داشت، گفت: این پروژه باید خیلی زودتر از این به ثمر می‌نشست و ۱۷ سال طول نمی‌کشید، اما متاسفانه دولت با یک سری پروژه نیمه‌تمام مواجه است که هم مردم و هم دولت را رنج می‌دهد که باید زودتر به اتمام برسند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این کار‌های بزرگ باید هرچه زودتر انجام شود، ایران دارای ظرفیت‌هایی است که باید به درستی از آن‌ها بهره‌برداری شود.

رئیسی تصریح کرد: هرچه سریعتر بتوانیم کار‌هایی از این دست و طرح‌ها را به ثمر برسانیم، وضعیت اقتصادی و بنیه اقتصادی تقویت خواهد شد. این‌ها زیرساخت‌هایی است که کشور را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و ارتباطات توانمند می‌کند.

به گفته رئیس جمهور، یکی از راه‌های دستیابی به ایران قوی داشتن زیرساخت‌های قوی است، اگر زیرساخت‌ها تکمیل شود در توسعه بخش‌های مختلف شاهد تحول خواهیم بود.

وی اضافه کرد:کردستان به لحاظ گازرسانی به جایی رسیده که تا چند ماه آینده می‌توانیم این استان را به عنوان استان سبز معرفی کنیم و علیرغم تمام مشکلات و سختی و صعب‌العبور بودن مناطق، با تلاش حاصل می‌شود.

رئیسی افزود: این‌ها همه به تولید کمک می‌کند و تولید می‌تواند کشور را در اقتصاد مقاومتی بیمه کند و در برابر تکانه‌های احتمالی در کشور دیگر دچار مشکل و تزلزل نخواهد شد.

وی گفت: تکمیل این پروژه به عنوان یک مطالبه و طراحی خط ریلی از سنندج به باشماق را هرچه زودتر باید شروع شود.

امروز همراه با افتتاح از خط آهن همدان تا سنندج، طراحی از سنندج تا مرز باشماق آغاز می‌کنیم و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که این خط ریلی یک خط بین‌المللی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده