تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۴۷۲۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

اجرای نوسازی خطوط ریلی از ایستگاه حسن‌آباد به ایستگاه مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه

‌می‌متالز - فرهاد حسینی منجزی، رئیس حمل‌ونقل جاده‌ای، از اجرای نوسازی خطوط ریلی از ایستگاه حسن‌آباد به ایستگاه مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه به مسافت ۲۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد حسینی منجزی، رئیس حمل‌ونقل جاده‌ای، از اجرای نوسازی خطوط ریلی از ایستگاه حسن‌آباد به ایستگاه مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه به مسافت ۲۰ کیلومتر با رعایت کلیه مسائل ایمنی خبر داد.

وی تصریح کرد: مطابق استاندارد، خطوط ریلی بعد از ۵ سال کار نیاز به بازسازی و بعد از ۱۵ تا ۲۰ سال نیاز به نوسازی کامل دارد. بدین منظور در پروسه‌ای به‌مدت یک سال و نیم (۱۸ ماه)، با همکاری واحد راه‌آهن و دفتر فنی ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی و شرکت ریلی گسترش RTI عملیات نوسازی خطوط ریلی از ایستگاه حسن‌آباد به ایستگاه مواد اولیه با نظارت واحد ریل و ابنیه انجام گرفت.

رئیس حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: خطوط ریلی قدیم U۳۳ با تراورس چوبی بود که تحمل بار محوری ۲۲.۵KN را داشت، اما در عملیات نوسازی با توجه به استفاده از دیزل سنگین استیجاری، از ریل R۶۰ و تراورس بتنی برای بار محوری ۲۵KN بهره گرفته شد.

منجزی خاطرنشان کرد: در این پروژه برای اولین بار در کشور از ریل R۶۰، تولید ذوب‌آهن اصفهان استفاده گردید و ریل ملی مجوز استفاده در راه‌آهن واحد کشور را دریافت کرد.

وی در پایان از زحمات واحد ریل و ابنیه، واحد راه‌آهن، دفتر فنی، حمل‌ونقل جاده‌ای، روابط عمومی و شرکت ریلی گسترش که در انجام این پروژه مشارکت و همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده